WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

یکی شدن الکامپ و تلکام


محمود واعظی صبح امروز در نشست کاری اتاق بازرگانی وزیر ارتباطات کشور در مورد سوالی که یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در مورد مضرات پارازیت پرسید گفت:‌ اگر منظور شما از پارازیت در حوزه مخابرات و موبایل است که تحت کنترل سازمان تنظیم مقررات رادیویی قرار دارد، اما در مورد پارازیت‌های دیگر رئیس‌جمهور دستور داده تا با همکاری وزارت بهداشت، رفاه، سازمان محیط زیست و سازمان انرژی اتمی بررسی شود.

  


وی در ادامه با اشاره الکامپ و تلکام ادامه داد: این دو نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های فناوری کشور هستند که با توجه به اهمیت و مشکلات پیرامون آن از سال دیگر با یک دیگر ادغام می‌شوند.

محمود واعظی در حوزه قاچاق ترافیک و پهنای اینترنتی افزود: بنده اجازه نمی‌دهم که به اسم خدمات رسانی اقدام به قاچاق ترافیک کنند،‌ بنده با تمام توان جلوی این پدیده غلط اینترنتی می‌ایستم،‌ همانطور که می‌دانید در 24 ساعت بیش از چند میلیون قاچاق ترافیک صورت می‌گیرد، بنده به شخصه علاقه دارم که خود اصناف مشکلات را برطرف کنند.

خبرنگار ما از وزیر پرسید که برای برند سازی چه برنامه‌ها یی دارید و وزیر پاسخ داد:‌ با توجه به مونتاژ کاری برخی از برندها ما در تلاشیم تا یک برند خوب و با کیفیت ارائه کنیم که خودش هم تولید کننده سخت افزار باشد و در بازار جهانی توان رقابت با برندهای دیگر را داشته باشد، وزیر ارتباطات با اشاره به حمایت دولت از بخش خوصوصی تاکید کرد:‌ یکی از شرکت‌های زیرساخت داخلی برای تامین فیبر نوری خود درخواست واردات را داشت که ما با جلوگیری از آن، شرکت را ملزم به خرید محصول از شرکت‌های داخلی کرده‌ایم.

محمود واعظی گریزی به دانشجویان مستعد در این حوزه نیز زد و گفت:‌ ما در تلاشیم تا با حمایت از شرکت‌ها دانش بنیان چرخه تولید سخت افزاری و نرم افزاری قطعات را به خود دانشجویان واگذار کنیم تا دیگر پدیده منفی خروج استعداد از کشور اتفاق نیافتد.

در مورد خطرساز بودن پارازیت‌ها که یکی از اعضای اتاق بازرگانی از وزیر ارتباطات سوال شد که آیا پارازیت ضرر دارد یا خیر؟
آقای واعظی پاسخ دادن که: اگر منظور شما از پارازیت راجع به مخابرات و موبایل هست من فکر می‌کنم که تحت کنترل سازمان تنظیم و مقررات است. تلاش ما این است که ضرری نداشته باشه ولی در خصوص سایر پارازیت‌ها که خارج از حیطه وزارت ارتباطات است من به دستور دکتر روحانی مسئول شدم که با کمک وزارت بهداشت، دفاع، سازمان محیط زیست وانر‍‍ژی اتمی و دستگاه‌های دیگر ما جلساتی داشتیم و از طرف سازمان تنظیم مقررات در زمان‌های مختلف به نقاط مختلف تهران رفتند و بررسی کردند و ما گزارش تهیه کردیم و به خدمت رئیس جمهور فرستادیم.

وزیر ارتباطات در خصوص اپلیکیشن‌های بومی توضیح دادند: ما باید به اپلیکیشن‌های ملی بها بدیم به قول آقای جهانگردی ما باید نهضت اپلیکیشن را در ایران راه اندازی کنیم ما به صادرات اپلیکیشن فکر می‌کنیم. نمونه‌اش اپلیکیشن bisphone هست الان مشترکینش به دویست هزار کاربر رسیده که حدود 19 درصد کاربران آن خارج از کشور هستند کشورهایی مانند لبنان، بحرین و عراق هستند.

خبرنگار ما از وزیر پرسید که برخی از اپراتورها می‌خواهند همان قیمت دو نیم ریال را برای اینترنت همراه اعمال کنند و نیم ریال را قبول ندارند پاسخ داد: ما با سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفتیم که فیمت نیم ریال را تا آخر این ماه اجرا کنیم. البته این طبیعیه که برخی از اپراتورها با این تصمیم مخالف باشند ولی ما آن‌ها را مکلف می‌کنیم که این نرخ را اعمال کنند و ما از نظر اقتصادی به نوعی ملاحظات مردم را در نظر می‌گیریم. ما به اپراتورها گفته‌ایم که قیمت بسته‌ها را به یک پنجم قیمت فعلی برسانند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد