WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

قیمت هر وسیله را که می‌خواهید با این نرم‌افزار پیدا کنید + دانلود

نرم افزار "اتیکت" برای کمک به یافتن قیمت وسلیه‌ها و لوازم مورد نیاز افراد ، برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است.در این برنامه شما قادرید تا گروه‌های مورد نظر خود را مشخص کرده و آخرین قیمت‌ها را مشاهده کنید.



این نرم‌افزار قیمت اقلام زیر را به شما اعلام می‌کند :

● موبایل، تبلت، لپ تاپ و لوازم جانبی
● طلا، سکه، ارز، بورس
● ابزار و ساختمان
● اداری (پرینتر، اسکنر، فکس، …)
● اسباب بازی
● اصلاح و پیرایش
● بازی (کنسول خانگی، کنسول قابل حمل، …)
● پزشکی و ورزشی
● پوشاک (لباس، کیف، کفش، …)
● تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات (فلش مموری، هارد، …)
● تجهیزات شبکه و ارتباطات
● تهویه مطبوع و سلامت محیط (کولر، بخاری، پنکه، …)
● جواهر و زیورآلات (انگشتر، گردنبند، دستبند، …)
● خوردو و لوازم یدکی و جانبی
● دوربین (عکاسی، فیلم برداری، تلسکوپ، میکروسکوپ، …)
● ساعت
● سنجش و سلامت (فشارسنج، تب سنج، …)
● صوتی و تصویری (تلویزیون، سینما خانگی، بلندگو، میکروفون، …)
● ظروف آشپزخانه و ظروف پخت و پز
● فیلم و موسیقی
● کامپیوتر و لوازم جانبی (مانیتور، ماوس، کیبورد، …)
● کتاب
● گجت های تندرستی
● گل و باغبانی
● لوازم آشپزخانه (یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق و فر، وسایل پخت و پز، …)
● لوازم التحریر
● لوازم خانگی (جارو برقی، چرخ خیاطی، …)
● لوازم دستشویی و حمام
● لوازم میز غذاخوری
● لوازم نوزاد
● مبلمان و دکوراسیون (میز، تابلو، فرش، لوستر، …)
● مواد غذایی (برنج، گوشت، مرغ، لبنبات، غلات و حبوبات، تنقلات، …)
● نرخ خدمات
● نرم افزار

مخصوص اندروید

باز هم رکورد سرعت اینترنت جهان شکسته شد، ۲۲۵ ترابیت بر ثانیه

محققان دانشگاه‌های آیندهوون و فلوریدا به کمک فیبرهای نوری جدیدی به سرعتی دست یافتند که توسط آن می‌توان مطالب ۵۰۰۰ دی وی دی را در کمتر یک ثانیه ذخیره کرد. 


تکنولوژی به کار رفته در این فیبر‌ها، استفاده از الیافهای چند هسته است که افزایش تعداد هسته‌ها، سرعت را افزایش می‌دهد. 

آیفون در آینده چه قابلیت جدیدی خواهد داشت؟

دوربین با کیفیت یکی از مهمترین فاکتورهای کاربران برای خرید یک تلفن همراه است و حالا اپل تصمیم گرفته تا این قابلیت را به آیفون های آینده اضافه کند.



بر اساس اطلاعات فاش شده ، تلفن های همراه آیفون که در سال های پیش رو متولد می شوند دارای دوربین بسیار با کیفیت هست به طوریکه کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین ها شبیه تصاویر دوربین های حرفه اس عکاسی خواهد بود.

البته هنوز مشخص نیست که این افزایش چشمگیر کیفیت چگونه انچام می شود ، اما آنچه که پیداست یا اپل قصد دارد از لنز جدیدی استفاده کند و یا از دو سنسور CMOS جدید سونی که برای افزایش قدرت عکس برداری موبایل ها ساخته شده استفاده خواهد کرد.

تبلت و تلفن‌های همراه سونی با قابلیتی بی نظیر + اطلاعات فاش شده


1- Sony Xperia Z4

پرچمدار آینده سونی می‌تواند تا سی دقیقه در عمق 4.9 فیت کار کند که در تلفن‌های همراه قابلیتی کم نظیر محسوب می‌شود.این محصول با پردازشگر اسنپدراگون 810 ، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی کار می‌کند.


2- Sony Xperia Z4 Ultra

فبلت Xperia Z4 دارای نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن 4 برابر اچ دی خواهد بود.


3- Sony Xperia Z4 compact

مدل کوچک خانواده Xperia Z4 دارای نمایشگر 4.6 اینچی است و شایع شده رزولوشن نمایشگر آن فول اچ دی خواهد بود.



4- Sony Xperia Z4 Tablet

پرچمدار آینده تبلت‌های سونی نیز دارای نمایشگر 10 اینچی خواهد بود که شنیده شده رزولوشن 3840 در 2160 روی نمایشگر آن تست شده اما رزولوشن نهایی نمایشگر این تبلت 2560 در 1440 است.تبلت جدید با پردازشگر اسنپدراگون 810 ، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی کار می‌کند.

تمام کاربران می‌توانند به ویندوز 10 به روز رسانی کنند + عکس

شرکت مایکروسافت‌ در نوشته‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد که تمام تلفن‌های هوشمند سری لومیا‌ که از ویندوز فون 8.x بهره می‌برند قابلیت بروز رسانی به ویندوز 10 را نیز دارند. 

 
 بیشتر در سال 2012 خبر انتشار ویندوز فون 8 و عدم ارائه این بروز رسانی برای سری هفتم ویندوز موجب ناراحتی جمع کثیری از کاربران شد. 

اندروید 5.1 هم متولد شد + تصویر فاش شده

پس از عرضه اندروید 5.0 برای تلفن های همراه و تبلت های خانواده نکسوس و مشاهده مشکل در بخش Wi-Fi این سیستم عامل حالا خبرها حکایت از عرضه نسخه جدید اندروید آبنبات چوبی دارند.



بر اساس تصویر فاش شده ، اندروید 5.1 روی تلفن همراه نکسوس 5 آزمایش شده تا بزودی عرضه شود.البته این نسخه جدید تفاوت چندانی با اندروید 5.0 نداشته و صرفا اشکالات نرم افزاری نسخه قبلی در آن رفع شده است.

اندروید 5.0 یا آبنبات چوبی برای تلفن های همراه نکسوس 4 ، نکسوس 5 و تبلت های نکسوس 7 2012 ، نکسوس 7 2013 و نکسوس 10 عرضه شده است.

در بزرگترین رقابت "وب‌سایت‌های ایرانی" شرکت کنید

جشنواره وب ایران از معتبرترین جشنواره های حوزه فناوری اطلاعات است که تاکنون شش دوره آن، از سال ۱۳۸۷ برگزار گردیده است .کمیته برگزاری جشنواره وب هر ساله با دعوت از کلیۀ وب سایت های کشور از آبان ماه شروع به ثبت نام می کند. 


پس از داوری های مقدماتی، نهایی و مردمی برترین وب سایت های ایران در ابتدای اسفندماه در مراسم اختتامیه جشنواره وب معرفی می شوند. برگزارکننده این رویداد کانون کارآفرینی ایران استدر این دوره علاوه بر جشنواره وب ایران،‌ سویمن جشنواره نرم افزارهای موبایل نیز برگزار می شود.

آمار برگزیدگان جشنواره گذشته :

سال 1387

تعدادشرکت کنندگان :

15 سایت 

سال 1388: 

تعداد شرکت کنندگان : 

‌800سایت

سال 1389:‌

تعداد شرکت کنندگان :

2200 سایت 

سال 1390: 

تعداد شرکت کنندگان :

  3400 سایت

سال 1391: 

تعدا شرکت کنندگان : 

6052 سایت

سال 1392: 

تعداد شرکت کنندگان دربخش سایت : 8600

تعداد شرکت کنندگان دربخش اپلیکیشن ها :‌3000

تعداد داوران : 140

مهلت ثبت نام هر دو جشنواره از 10 آبان ماه 1393 لغایت 1 دی ماه سال جاری تعیین گشته است. برای ثبت نام در جشنواره وب ایران و همین طور جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران از طریق این لینک اقدام نمایید.

http://iranwebfestival.com

سهم زنان و مردان در شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟ + اینفوگرافیک

امروزه شبکه‌های اجتماعی به موضوعی مهم تبدیل شده‌اند عده‌ای بر روی مزایای آن کلیک می‌کنند و برخی هم نکات منفی و مشکل ساز آن را برجسته سازی می‌کنند، اما در این گزارش یک اینفوگرافیک برای شما کاربران آماده کرده‌ایم که آمار استفاده زنان و مردان را از شبکه‌های اجتماعی مختلف به تصویر کشیده است.


این آمارها تا چه اندازه برای شما جالب بود؟

۱۰ ویژگی مهم هر آپدیت اندروید؛ از کیک فنجانی تا آب نبات چوبی!

بدون شک اندروید از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تلفن همراه و تبلت به شمار می‌رود، این روبات سبز رنگ شش سال پیش وقتی به دنیای فناوری اطلاعات قدم گذاشت و روی گوشی هوشمند HTC Dream/T- Mobile G1 سوار شد کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی بتواند کلی طرفدار پروپاقرص داشته باشد، میلیون‌های بازی و نرم افزار برایش بسازند و در فروشگاه‌های نرم افزاری به صورت رایگان برای دانلود بگذارند! البته اندروید به سادگی هم این مقام و شهرت را به دست نیاورده و برای محبوب شدنش دست به چه کارها که نزده است، درس خوانده، تحصیل کرده و استاد دانشگاه شده و گاهی هم اسلحه به دست شده و به نبرد با اپل رفته و آن را گاز زده است :)


سازندگانش می‌گویند قرار بود سیستم عامل دوربین‌های دیجیتال شود اما خب... بگذریم بریم سر اصل مطلب، در این گزارش می‌خواهیم یک قابلیت هر آپدیت اندروید را از کیک فنجانی تا آب نبات چوبی
 به شما روایت کنیم، همراه دریچه فناوری اطلاعات باشید.





اندروید ۱.۵ ، کیک فنجانی
کم لطفی است که بگوییم اندروید ۱.۵ کیک فنجانی یا هر کدام از آپدیت‌های دیگر تنها یک تغییر بزرگ در خود داشته‌اند، اما اگر منصفانه بررسی کنیم می‌توانیم بزرگ‌ترین تغییر کیک فنجانی را کیبورد نرم افزاری آن بدانیم. حوالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ هیچکسی تصور کیبورد مجازی را نمی‌کرد و تلفن‌های همراه کیبورد فیزیکی QWERTY داشتند. کیک فنجانی همزمان با آیفون، این موضوع را برای همیشه تغییر دادند.


اندروید ۱.۶ ، دونات
اندروید ۱.۶ شیرینی بی شیرینی است که در طول مدت عرضه خود از طرف کاربران زیاد مورد توجه قرار نگرفت دلیل آن هم این بود که تغییرات ظاهری زیادی نداشت و فقط به دلیل بر طرف کردن مشکلات نسخه قبلی منتشر شده بود. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های نسخه دونات اندروید می‌توان به پشتیبانی از رزولوشن‌های مختلف صفحه‌نمایش، سوای تراکم پیکسل آن به حساب آورد.


اندروید ۲.۰ ، نان خامه‌ای
در این نسخه، اندروید روی بهبود قابلیت‌های نرم افزاری دوربین سیستم عاملش متمرکز شده بود. باور کنید یا نه، ولی تا پیش از اندروید نان خامه‌ای، خبری از پشتیبانی از فلش LED به صورت نرم‌افزاری نبود، بنابراین کنترلی بر روی این قابلیت نداشتید. در این نسخه قابلیت حالت‌های فوکوس، صحنه و افکت‌های رنگی اضافه شد.


اندروید ۲.۲ ، ماست یخ‌زده
در نسخه ماست یخ زده، سرعت و وای فای هات اسپات تغییرات مهمی هستند که مشهود است، اما از آنجایی که ما می‌خواهیم تنها یک قابلیت را انتخاب کنیم، باید سرعت اندروید را برگزینیم. اندروید ۲.۲ ماست یخ زده همراه با کامپایلر دالویک از نوع JIT عرضه شد که بر اساس ادعای گوگل، اندروید را ۲ تا ۵ برابر سریعتر کرد. ضمن اینکه قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار در این نسخه به اندروید اضافه شد.


اندروید ۲.۳ ، نان زنجبیلی
اندروید با طعم نان زنجبیلی، یکی نسخه‌های محبوب در زمان خودش بوده و هست به طوری که هم اکنون ۱۱ درصد کاربران تلفن‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. این نسخه قابلیت‌های خاصی نداشت اما به روز‌رسانی‌های متعدد باعث شد تا این سیستم‌عامل، سریعا محبوب شود. پشتیبانی از سنسورهای بسیاری چون بارومتر و ژیروسکوپ از نکات مثبت این سیستم عامل محسوب می‌شود. در حقیقت پیش از نان زنجبیلی، ژیروسکوپ در هیچ یک از تلفن‌های اندرویدی وجود نداشت و این مسئله مخصوصا در بازی‌ها بسیار نمایان بود.


اندروید ۳ ، کندوی عسل
شیرینی کندوی عسل در دل هیچ کاربری نماند، سومین نسخه اندروید قرار بود روی تبلت‌ها خودنمایی کند اما متاسفانه به فراموشی سپرده شد و در آلبوم یادگاری اندروید ثبت شد. البته گفتنی است این نسخه انحصاراً برای تبلت‌ها منتشر شد و ارتباطی با تلفن‌های هوشمند نداشت.


اندروید ۴.۰ ، بستنی حصیری
بستنی حصیری با رابط کاربری Holo همه را تحت تاثیر خود قرار داد چرا که اندروید در این نسخه روی رابط کاربری تمرکز بیشتر داشته است. این نسخه قابلیت‌های حیرت انگیزی داشت که تا قبل از این بسیار ساده و بی روح بود.


اندروید ۴.۱ ، آب نبات ژله‌ای
نسخه لوبیای ژله‌ای یک تغییر بزرگ را در دل خود جای داد، آن هم سرعت بود. سرعت رابط کاربری بسیار بهبود یافته بود و رابط کاربری روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کار می‌کرد و این باعث شد تا اندروید وارد گود رقابت در بحث سرعت رابط کاربری با iOS شود. در کنار همه این موارد دستیار صوتی گوگل یا همان Google Now نیز به این نسخه از اندروید اضافه شده بود. این دستیار صوتی هنوز هم که هنوز است یک از سریعترین دستیاران صوتی موجود در بین پلتفرم‌ها به حساب می‌آید.


اندروید ۴.۴ ، کیت کت
رابط کاربری مدرن با اندروید کیت کت به وجود آمد. در این نسخه گوگل تلاش کرد تا همه کاربران حتی یک دستگاه با رم ۵۱۲ مگابایت هم بتواند از این نسخه استفاده کند تا نیازی نباشد یک پرچمدار جدید با قیمت بالا بخرد و کاربران بتوانند از ارزانترین گوشی بهترین استفاده را ببرند، همین موضوع را می‌توان نکته مثبت این نسخه از اندروید دانست.


اندروید ۵.۰ ، آب نبات چوبی
نسخه ۵.۰ اندروید ابتدا با نام اندروید L شناخته می‌شد بعد به صورت رسمی Lollipop نامیدند. به لطف طراحی متریال جلوه‌های بصری مسطح‌تر و رنگارنگ‌تر از گذشته شده است. آخرین دسته گل گوگل هنوز روی هیچ دستگاهی اعم از تلفن هوشمند و تبلت نصب نشده است بجز موارد خاص، ولی به زودی شاهد اندرویدی جذاب‌تر از گذشته خواهیم بود.

تلفن هوشمند شما مجهز به کدام نسخه از اندروید است؟ شما کدام نسخه از اندروید را بیشتر از همه دوست دارید؟

عذرخواهی

بابت تاخیر پیش امده از همه دوستان عذرخواهی می کنم