WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

چطور صفحهٔ استارت را به صفحهٔ اپلیکیشن‌ها تبدیل کنیم؟

برای ویندوز 8.1 نیز راه حلی وجود دارد که بدین منظور 
بر روی Taskbar‌راست کلیک کنید و بر روی properties بروید. 

به سربرگ Navigation بروید تیک گزینه‌های 
Show the apps view automatically when go to start، list desktop apps first in the apps view when its sorted by category را زده و ok را بزنید تا تغییرات شما ذخیره گردد. 

راست کلیک سفارشی خود را داشته باشید

یکی از مشکلات ویندوز شلوغ شدن منوی راست کلیک آن بعد از نصب کردن نرم افزارهای مختلف است! در کل بیشتر نرم افزارها بعد از نصب یک یا چند گزینه به منوی راست کلیک اضافه می کنند و این موضوع بعد از نصب چند نرم افزار حتما مشکل ساز خواهد بود. اما خبر خوب اینجاست که شما می توانید این گزینه های اضافی را حذف کنید! شاید فکر می کنید می خواهم نرم افزاری را معرفی کنم اما شما بدون هیچ نرم افزاری می توانید گزینه های اضافی را حذف کنید! این مطلب به درخواست یکی از دوستان در سایت قرار گرفته شما هم اگر مطلبی مورد نظرتان هست حتما درخواست دهید.

آموزش حذف کردن گزینه های اضافی از منوی راست کلیک از طریق رجیستری

منوی استارت را باز کرده و تایپ کنید regedit.exe و اینتر را بزنید.

در اینجا برخلاف دیگر آموزش های رجیستری ۵ مسیر مختلف وجود دارند که باید به تک تک آنها سر بزنید! اما این کار زیاد هم سخت نیست. بگذارید این پنج مسیر را به دو دسته به نام های Shell و ShellEX تقسیم کنیم. توجه کنید که مواردی که در قسمت هایی که Directory در آن ها وجود دارند حتما با راست کلیک رو پوشه ها نمایش داده می شوند اما موارد دیگر در همه جا ممکن است وجود داشته باشند:

نسبت به نوع دسته بندی روش متفاوتی داریم (البته یک مورد دیگر هم وجود دارد که کمی با این دو مورد فرق می کند):

۱) در مسیر هایی که در دسته بندی Shell وجود دارند شما باید از روش زیر استفاده کنید:

۱) بعد از رفتن به مسیری که در دسته بندی Shell وجود دارد (مثلا در اینجا من به مسیر HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell رفتم) خواهید دید که چند گزینه از گزینه های موجود در منوی راست کلیک در اینجا وجود دارند.


۲) روی هر گزینه ای که می خواهید حذف، مخفی یا غیرفعال کنید راست کلیک کنید. (بهترین راه غیرفعال کردن است)

۱.۳) اگر می خواهید آن گزینه را حذف کنید بعد از راست کلیک، گزینه ی Delete را انتخاب کنید.


۲.۳) اگر میخواهید آن گزینه را غیرفعال کنید بعد از راست کلیک، از منوی New گزینه ی String value را انتخاب کرده و گزینه ی جدید اضافه شده را LegacyDisable بنامید



۳.۳) اگر می خواهید آن گزینه را مخفی کنید بعد از راست کلیک، از منوی New گزینه ی String value را انتخاب کرده و گزینه ی جدید اضافه شده را Extended بنامید


 

 

2) در مسیر هایی که در دسته بندی ShellEX وجود دارند شما باید از روش زیر استفاده کنید:

۱) بعد از رفتن به مسیری که در دسته بندی Shell وجود دارد (مثلا در اینجا من به مسیر HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shellex\ContextMenuHandlers رفتم) خواهید دید که چند گزینه از گزینه های موجود در منوی راست کلیک در اینجا وجود دارند.


۱.۲) اگر می خواهید آن گزینه را حذف کنید بعد از راست کلیک، گزینه ی Delete را انتخاب کنید. (البته بهتر است آن گزینه را غیرفعال کنید.)

۲.۲) اگر می خواهید آن گزینه را غیرفعال کنید، یک بار روی پوشه ی مربوط به آن کلیک کنید و بعد در سمت راست روی تک گزینه ای که وجود دارد دوبار کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود در همان ابتدای کادر دوم چند عدد دَش (Dash) یا همان منهای خودمان اضافه کنید!


 

 

3) حذف کردن گزینه های مخصوص یک فایل خاص

احتمالا دیده اید که بعضی از گزینه های منوی راست کلیک فقط زمانی که روی یک نمونه فرمت خاص کلیک راست می کنید نمایش داده می شوند. مثلا گزینه ی Edit زمانی که روی عکس ها راست کلیک کنید نمایش داده می شوند. برای حذف کردن این گونه گزینه ها از منوی راست کلیک:

۱) ابتدا به مسیر زیر بروید

HKEY_CLASSES_ROOT\فرمت مورد نظر شما

مثلا من می خواهم گزینه های موجود در منوی راست کلیک مربوط به فرمت XLSX را مشاهده کنم. پس به مسیر زیر می روم

HKEY_CLASSES_ROOT\.XLSX


در مسیری که باز می شود چند گزینه وجود دارند مثلا در اینجا گزینه ی Excel.sheet.12 که مربوط به نرم افزار Excel می باشد گزینه ای است که من می خواهم حذف کنم پس باید به مسیر زیر بروم!

HKEY_CLASSES_ROOT\گزینه ی مورد نظر شما\shell

پس در این مورد من باید به مسیر زیر بروم:

HKEY_CLASSES_ROOT\Excel.Sheet.12\shell

وقتی پوشه ی Shell را باز کنید گزینه هایی که آن مورد (در اینجا Excel.sheet.12) در منوی راست کلیک اضافه کرده را می توان دید!


و برای تغییر (حذف،غیرفعال یا مخفی کردن) این گزینه ها باید از روش هایی که در قسمت Shell توضیح دادم استفاده کنید.

بازی flappy doge جایگزین flappy bird شد + بازی آنلاین

بعد از اینکه خبر حذف این بازی  توسط نویسنده ی آن به طور رسمی منتشر شد ، بسیاری از افراد تا قبل از اینکه آن مهلت ۲۲ ساعته به پایان برسد سعی در دانلود آن بازی کردند . اما حال که این بازی از روی Store ها برداشته شده است ، جایگزین آن برای افراد علاقه مند به آن از راه رسیده است .


در این بازی جدید که Flappy Doge نام دارد ، به جای یک پرنده یک کارکتر جدید بازی را انجام می دهد . این کارکتر جدید که یک سگ است درست مانند همان پرنده ی معروف بازی قبلی سعی در رد شدن از موانع دارد . تمام قسمت های بازی دقیقا همان مراحل بازی قبلی هستند و به همان اندازه چالش بر انگیز و هیجان انگیز است .


 

انتخاب ویدئو برای wallpaper گوشی

شما می‌توانید با روشی ساده یک یا چند ویدئو را به صورت رندوم یا با ترتیبی خاص به عنوان پس زمینهٔ گوشیتان انتخاب نمایید. برای انجام این کار باید از نرم افزار astro file manager استفاده نمایید. 

و سپس برنامهٔ video live wallpaper را نصب نمایید.
پس از نصب، لیستی از ویدئو‌ها قابل مشاهده است که شما خودتان می‌توانید لیست کلیپ‌های دلخواه‌تان را اضافه کنید. 

توجه شود:
۱. کلیپ‌ها با فرمت‌های MPEG، Mpeg-۲، Mpeg-۱، Mpeg-۴ باشند. 
۲. اگر ویدئوی شما با قالب MP۴ یا FLV است سعی کنید آن‌ها را با فرمت‌های. MGP و. Avi تبدیل کنید. 
۳. حداکثر رزولوشن باید ۴۸۰*۸۵۴ باشد. 
۴. حداکثر FPS در آن رزولوشن ۹۷۶. ۲۳ باشد. 


این 5 بازی جذاب به زودی می آیند + عکس

در این گزارش شما را به طور خلاصه با ۵ بازی جذاب و هبجان انگیز که قرار است در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار عرضه شود آشنا خواهیم کرد .

Alien: Isolation
برخلاف بازی ترسناک و تا حدی ناموفق سال گذشته‌ی Alien Colonial Marines، توسعه‌دهندگان به ایجاد Isolation به عنوان یک بازی با سبک ترس و بقا روی آورده‌اند که دقیقا همان چیزی است که علاقمندان منتظر آن بودند.
این بازی انتشار یافته توسط سگا، بازیکنان را بر روی یک کشتی وهمناک، بزرگ و نزدیک به یک خشکی بدون هیچ گونه امکانات خاصی قرار می‌دهد، و گیمرها توسط یک سنسور حرکتی و هوش خود باید به دفاع از خود بپردازند. واضح است که توسعه‌دهنده در این بازی، داستان اولیه‌ی ریدلی اسکات، کارگردان فیلم آمریکایی بیگانه را در نظر داشته است، به طوری که اکثریت داستان شامل تنها یک Xenomorph (همان بیگانگان سری فیلم Alien) می‌باشد و هیچ سلاحی جهت کمک به مقابله با آن برای گیمر وجود ندارد. در این بازی گیمر با هدایت آماندا، دختر الن ریپلی به عنوان شخصیت اصلی داستان، در یک فضای مخوف به دنبال مادر گمشده‌ی خود می‌گردد.
از نظر بصری، این عنوان فضایی و خلاقانه به نظر می‌رسد به گونه‌ای که گویی زیبایی فیلم بیگانه (Alien) را به خود جلب کرده است. با تعداد زیادی از بازی‌های تیراندازی اول شخص ارائه شونده به بازار تا اواخر سال جاری، به نظر می‌رسد که Isolation موفق به ارائه‌ی تجربه‌ی کاملا متفاوتی نسبت به دیگر عناوین خواهد شد، اما باید منتظر رقبای جدید برای این بازی باشیم.
تاریخ انتشار : اواخر سال ۲۰۱۴
پلتفرم‌های بازی: Xbox One ،PS4 ،Xbox 360 ،PS3 ،PC


Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
بازی Metal Gear Solid همانند اغلب بازی‌های در این نوع، به صورت جهان‌باز اجرا می‌شود. رنج شبح (Phantom Pain) که ده سال پس از رویدادهای بازی Metal Gear Solid: Peace Walker رخ می‌دهد، مجهز به گیم‌پلی‌های مخفیانه و رازآلود است. این عنوان اکشن ماجراجویی تا جایی که تاکنون دیده شده، بر روی هر دو کنسول ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن ۴ خوب دیده می‌شود و ظاهرا به ارائه‌ی گیم‌پلی‌های بیشتری نسبت به عناوین پیشین می‌پردازد.
شایان ذکر است که دیگر عنوان مجموعه‌ی متال گیر، شناخته شده با نام Ground Zeros در ماه مارس منتشر خواهد شد و به عنوان یک مقدمه برای بازی کامل به شمار می‌رود. این بازی یک بازی کامل نیست و همچنین تاکنون مشخص نشده که آیا داستان این بازی ربطی به داستان Phantom Pain دارد یا خیر. توسعه‌دهنده این بازی، مجموعه‌ی کونامی پیش از این اعلام نموده که Phantom Pain بسیار بزرگ‌تر از این مقدمه می‌باشد و بازی زودتر ارائه شونده‌ی گراند زیروز به عنوان نوعی بازی آموزشی و راهنما برای عنوان اصلی اجرا می‌شود.
تاریخ انتشار: در سال ۲۰۱۴ اعلام می‌شود.
پلتفرم‌های بازی: Xbox One ،PS4 ،Xbox 360 ،PS3


Destiny
به عنوان یک بازی تیرانداز اول شخص ساخته شده توسط سازندگان Halo، بازی Destiny قادر به برآورده کردن انتظارات زیادی است. این بازی که در فضای تصویری علمی-تخیلی از آینده زمین تنظیم شده، یک بازی آنلاین با ژانر تیراندازی RPG است و به نظر سرشار از نکات سرگرم‌کننده می‌باشد.
از نظر ویژگی‌های بصری این بازی دارای تمامی برجستگی‌های نسل بعدی به همراه نورپردازی پیشرفته، بافت ویژه و افکت‌های قابل ملاحظه می‌باشد. تاثیر بازی هیلو بر این بازی کاملا آشکار است، به طوری که طراحی سلاح و وسایل نقلیه به طور خاص یادآور سبک بصری بازی پیشین می‌باشد.
بازی سرنوشت، یک عنوان رازآلود، زیبا و حماسی است و به توسعه‌دهندگان خود به طور قطع جایگاه ویژه‌ای خواهد بخشید.
تاریخ انتشار: نهم سپتامبر ۲۰۱۴
پلتفرم‌های بازی: Xbox One ،PS4 ،Xbox 360 ،PS3


Tom Clancy’s The Division
The Division یکی از بازی‌های با ویژگی‌های قدرتمند بصری نسل آینده می‌باشد که تاکنون دیده شده است. این بازی نسل آینده ارائه شده توسط Ubisoft Massive، یک عنوان جهان‌آزاد، شوتر RPG آنلاین سوم شخص است.
این بازی که در خیابان‌های شهر نیویورک اتفاق می‌افتد، گیمرها را در نقش تیم واکنش آموزش دیده برای مواقع بحران قرار می‌دهد که وظیفه‌ی محافظت از باقیمانده‌ی شهر را دارند و باید در جهت مداوای بیماران تلاش کنند. این یک داستان آخرالزمانی کلاسیک است که با شرایط خاص‌تری همراه می‌باشد.
The Division به راحتی یکی از زیباترین عناوین نسل بعد لقب می‌گیرد و به اجرای ترفندهایی می‌پردازد که جهت بهتر شدن بازی طراحی شده‌اند. نقشه جهان این بازی از طریق منویی بر روی مچ کاراکتر قابل دستیابی بوده و به صورت هولوگرافی سه بعدی در سمت راست محیط بازی به نمایش درمی‌آید. رابط کاربری این بازی به طور مستقیم در کنار کاراکتر شناور شده، که پیشرفت قابل توجهی را نسبت به دیگر طراحی‌های رابط‌های کاربری سنگین ارائه می‌دهد.
این بازی زیبا و جالب به نظر می‌رسد، دارای یک محیط بزرگ و جذاب است و نمایش همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌دهد. شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی The Division در سال ۲۰۱۵ وجود دارد، اما هنوز امیدهایی بر ارائه این عنوان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ نیز بیان می‌شود.
تاریخ انتشار: در سال ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ اعلام می‌شود.
پلتفرم‌های بازی: Xbox One ،PS4 ،PC


The Witcher 3: The Wild Hunt
بخش سوم از مجموعه‌ی Witcher در حال توسعه می‌باشد. این بازی نسل بعد مجهز به ویژگی‌های بصری خیره کننده و همان ارزش‌های تولید درخشان مورد انتظار از این سری است.
درواقع ویچر۳ به داستان گرالت پایان می‌دهد، این قهرمان اکنون به تنهایی و بدون کمک یاران خود به ادامه‌ی مسیر می‌پردازد. توسعه‌دهنده این بازی، CD Projekt Red، بیان کرده که این عنوان بیش از صد ساعت گیم‌پلی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و دارای یک داستان غیرخطی و با گیم‌پلی جهان‌باز است. این بازی همچنین به ویژگی‌های زیبایی فضای تیره توجه دارد که سری‌های قبل این مجموعه را از رقبای خود کاملا جدا می‌ساخت.
تاریخ انتشار: در سال ۲۰۱۴ اعلام می‌شود.
پلتفرم‌های بازی: Xbox One ،PS4 ،PC


آخرین نسخه "Flash Player"برای تمامی مرورگرهای اینترنتی + دانلود

فایل های ایجاد شده توسط نرم افزار محبوب Adobe Flash گستره ی وسیعی در کامپیوتر ها و سطح وب را به خود اختصاص داده است. به طوری که کمتر کاربری را می توان یافت که روزانه سر و کاری با این گونه فایل ها نداشته باشد از کلیپ ها و بازی ها و بسیاری از آموزش های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات و سرگرمی ها و پخش کننده های آهنگ و فیلم تحت وب و ... ، همه و همه جهت اجرا و استفاده نیاز به نصب Flash Player دارند.



البته برنامه فوق به صورت رایگان توسط وب سایت Adobe در اختیار کلیه کاربران قرار گرفته و لیکن کاربران فقط قادر به نصب آنلاین Flash Player بوده و اگر این برنامه به هر دلیلی دچار مشکل شود دوباره باید به سایت فوق مراجعه و به صورت آنلاین این برنامه را نصب نمود. در برخی موارد با وجود مراجعه به سایت نصب ActiveX به صورت کامل صورت نمی گیرد و کاربران در اجرای فایل ها دچار مشکل می شوند. جدید ترین نسخه ی Stand Alone این برنامه را که به تازگی منتشر شده است و بی نیاز به ارتباط اینترنتی قابل نصب است را می توانید در ادامه دریافت کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Flash Player:

- ارتقاء امنیت این نسخه نسبت به نسخه های قبلی
- پشتیبانی کامل از زبان برنامه نویسی Action Script 3 
- افزایش کارایی

Flash Player  برای اینترنت اکسپلورر


Flash Player  برای سایر مرورگرها

هکر ها از سیستم گرمایشی وارد می شوند

ک شرکت امنیتی هشدار داد که بسیاری از نشت های اطلاعات به دلیل استفاده شرکت ها از سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع مبتنی بر اینترنت اتفاق می افتاد زیرا این سیستم ها از امنیت مناسبی برخوردار نمی باشند و هکرها می توانند بواسطه آن ها به سیستم های سازمانی دسترسی یابند.


شرکت Qualys ارائه دهنده خدمات امنیت ابر در گزارشی آورده است: تحقیقات این شرکت نشان می دهد که دو سال گذشته بیش از 55000 سیستم HVAC که به اینترنت متصل می شوند دارای رخنه هایی بوده است که می تواند به راحتی توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار بگیرد.
در حمله های هدفمند، هکرها اعتبارنامه های ورودی متعلق به شرکت را به سرقت بردند و از آن برای دسترسی به پایگاه سیستم های پرداخت شرکت استفاده کردند. تولیدکنندگان سیستم های HVAC و شرکت های پشتیبانی کننده آن می توانند به منظور پشتیبانی از این سیستم ها از راه دور به آن ها متصل شوند.



هکرها می توانند از این سیستم ها برای دسترسی به شبکه شرکت ها و هم چنین دسترسی به سایر شرکت های متصل به شرکت هدف سوء استفاده نمایند. احتمالا نشت اطلاعاتی که اخیرا اتفاق افتاد و منجر به افشای 40 میلیون کارت اعتباری و کارت بانکی شد، بواسطه این روش اتفاق افتاده است. در گزارش آمده است که سیستم Sochi رمز عبور درخواست نمی کند و برای اتصال به آن تنها کافی است آدرس IP آن را داشته باشیم. این موضوع به تولیدکننده Sochi اعلام شده است. اغلب شرکت هایی که از راه دور به این قبیل سیستم ها متصل می شوند نمی دانند که این سیستم ها می توانند به عنوان یک دروازه عبور برای دسترسی به اطلاعات حساس شرکت مورد استفاده قرار گیرند در نتیجه به امنیت آن ها اهمیتی نمی دهند. به عنوان مثال بسیاری از شرکت های مدیریتی HVAC برای دسترسی به محصولات خود که در شرکت های مختلفی نصب شده اند از رمز عبور یکسان استفاده می کنند.

"سرعت اینترنت" چشم به راه تغییر نگاه مسئولان

دکتر عبدالله عبدی کار‌شناس فناوری اطلاعات وارتباطات بیان کرد: تغییری در سرعت اینترنت کشور شاهد نیستم و زمانی می‌توان به افزایش پهنای باند صحه گذاشت که عملا تغییر محسوسی در سرعت مشاهده شود. 
 
وی با بیان اینکه با همین سرعت کم و زیرساختهای موجود گامهای مطلوبی در حوزه تجارت الکترونیک برداشته شده است، خاطرنشان ساخت: چنانچه دستگاههای ذیربط هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند می‌توانیم شاهد یک ارتقا در حوزه تجارت الکترونیک باشیم. 
 
 وی تصریح کرد: تمامی دستگاههای زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات باید هماهنگ با یکدیگر گام بردارند تا موسیقی it در کشور به یک سمفونی گوشخراش تبدیل نشود.

رجیستری کردن برنامه ها بدون serial number

حتما تا کنون به نرم افزار های برخورد کرده اید که باید برای کار دائم با آنها و حذف محدودیت زمانی از شما سریال نامبر خواسته و نیاز به ثبت دائم نرم افزار دارد.اکثر اوقات شما میتوانید به راحتی به سریال یا کیجن و یا کرک و... نرم افزار ها دسترسی پیدا کنید و نرم افزارتون را ثبت کنید.

زمان هایی نیز وجود دارد که به راحتی به سریال های نرم افزار دسترسی نخواهید داشت و شما مجبور به استفاده از دموی نرم افزار یا حالت آزمایش نرم افزار هستید.ما در این ترفند قصد داریم راه حلی برای رفع این مشکل بزرگ و شایع ارائه دهیم.

1- قبل از هرکاری باید یک پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export را انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All را انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل آن راbefore بگذارید و در درایو C ذخیره کنید).

2- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یک برنامه را مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری را که مایل هستید نصب کنید تا تغییرات را در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری رفته وهمان کارهای قسمت اول را انجام دهید و اسم فایل را برای ذخیره After انتخاب کنید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید قرار دهید.

3- حالا Cmd را اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) و با دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید

fc c:\before.reg c:\after.reg>change.txt

4- پس از آن به درایو C رفته و در آنجا فایل change.txt را باز کنید. همه ی تغییرات را با ستاره جدا ، مشخص کرده است، ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف ان را حرف به حرف هر کدام را درخط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که در آن تغییر ایجاد شده را نشان میدهد و از اول تا آخر مسیر  فایلی را نشان نمی دهد.

5- برای پیدا کردن فایلی که در آن تغییر ایجاد شده است به رجیستری مراجعه کرده و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و  بر روی گزینه ی Find  کلیک کنید،برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده است باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt  و با قرار دادن در یک خط در Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده است را مشاهده خواهید کرد.

برای رجیستری کردن برنامه ها می توانید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده است و با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه را که نشان میدهد، پیدا کنید.

بسیاری از برنامه ها برای نشان دادن کرک شدن یا نشدن آن ها را در یک فایل با عدد صفر نشان میدهد که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک را به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد 0 به جای 1 میتوانید آن برنامه را که برای کرک شدن یا باید آن را با سریال نامبر یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن آن خلاص شوید فقط کمی با رجیستری و این فایل کار کنید.

رمز عبور تلفن های همراه را حذف کنید + ترفند

با یک روش ساده می توانید رمز فراموش شده در دستگاه‌های آیفون جیلبریک نشده را  به آسانی حذف کنید.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید :


1 ـ  برای استفاده از این روش ‌باید آیفون را در حالت DFU قرار دهید. برای انجام این کار دستگاه را خاموش کرده و ضمن نگه داشتن همزمان کلیدهای Power و Home به مدت ده ثانیه، آن را روشن کنید. پس از مشاهده لوگوی اپل کلید Power را رها کرده اما همچنان کلید Home را پایین نگه دارید.

2 ـ در مدت زمانی کوتاه تصویری شامل کابل یو‌اس‌بی، آیکون iTunes و پیغام Connect to iTunes را مشاهده خواهید کرد.

3 ـ  با فرض این‌که شما پیش از اجرای این مراحل دستگاه خود را به رایانه متصل کرده و به کمک نرم‌افزار iTunes  یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کرده‌اید، اکنون ‌باید پیغامی مبنی بر اتصال آیفون در حالت Recovery را مشاهده کنید. (چنانچه دستگاه به رایانه متصل نیست، اتصال را برقرار کرده و نرم‌افزار iTunes را اجرا کنید)

4 ـ اکنون ‌باید دکمه Restore در نرم‌افزار آی‌تیونز را فشار داده و منتظر بمانید تا سیستم‌عامل iOS دانلود و روی دستگاه  شما نصب شود.

5 ـ آیفون را با آی‌تیونز هماهنگ کنید تا اطلاعات شما مجدد به دستگاه بازگشته و بتوانید به استفاده از آیفون خود بدون رمز عبور بپردازید.

نکته: توجه داشته باشید که آیفون شما هنگامی که قفل باشد نیز امکان اتصال و هماهنگ‌سازی (sync) با رایانه را دارد. پیش از اجرای این روش توصیه می‌کنیم با بهره‌مندی از این قابلیت ابتدا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه خود تهیه کنید.

روش هایی کاربردی برای اندازه گیری سرعت اینترنت

شاید شما هم بخواهید بدانید سرعت تبادل اطلاعات از طریق ارتباط اینترنت شما تا چه اندازه است . برای بررسی  سرعت خود می توانید به سایت SpeedTest  مراجعه کنید . از آن طریق سرعت دانلود و آپلودتان را بررسی کنید . البته حواستان باشد تا هنگام انتخاب سرور از این سایت ، یک سرور نزدیک انتخاب کنید چون مسلما سرورهایی که در فواصل دورتر هستند سرعت دانلود و آپلود شما را پایین می آورند .

Speed


سرعت خود را در بازه های زمانی متفاوت بررسی کنید چون در ساعات مختلف شبانه روز و همچنین روز های مختلف این سرعت متفاوت است . البته از نظر برخی این روش زیاد دقیق نیست . اگر شما هم جزو همین دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می دهیم روش های زیر را هم امتحان کنید .

اگر شما از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید برنامه ی Cygwin را نصب البته می توانید از برنامه های curl و wget هم استفاده کنید . اگر هم از سیستم عامل Mac استفاده می کنید می توانید از برنامه ی wget استفاده کنید .

—- روش بررسی سرعت اینترنت به کمک برنامه  Curl —-

این روش بسیار ساده است . فقط کافیست تا عبارت زیر را تایپ کنید :

curl -o /dev/null http://speedtest.sea01.softlayer.com/downloads/test100.zip

نکته ای که در مورد آن وجود دارد آن سوئیچی که قرار داده ایم حرف o کوچک است و آن را با صفر اشتباه نگیرید . اگر شما آن را حذف کنید خروجی شما به محل نا معلومی خواهد رفت و این مسئله ی بسیار مهمی است چراکه در این فرمان خروجی فایل ها طبق دستور  /dev/null به طور خودکار حذف خواهند شد .

—- روش بررسی سرعت اینترنت به کمک برنامه  Wget —-

اگر شما ترجیح می دهید تا از این برنامه استفاده کنید یا اینکه فقط این برنامه را دارید می توانید به روش زیر عمل کنید . الگوی آن مشابه الگوی قبلی است با این تفاوت که از حرف O بزرگ استفاده شده است .

wget -O /dev/null http://speedtest.sea01.softlayer.com/downloads/test100.zip

عملکرد آن هم مشابه روش قبلی است .

حجم این فایل فقط ۱۰۰ مگابایت است و اگر سرعت اینترنت شما خیلی زیاد باشد این برنامه نمی تواند به خوبی عمل کند.

انفجار سامسونگ در "24 فوریه" + عکس

بعد از حدس و گمان های بسیار در خصوص تاریخ رونمایی جدیدترین محصول کهکشانی سامسونگ،این شرکت بالاخره دست به کار شد و تاریخ رونمایی اسمارت فون جدیدش را اعلام کرد.


بر اساس این اعلامیه روز 24 فوریه ساعت 20:00 به وقت محلی بارسلونا تلفن همراه گلکسی اس 5 خودنمایی خواهد کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که این محصول به حسگر تشخیص اثر انگشت،نمایشگر 2K ،دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز شده و سیستم عامل آن اندروید 4.4 است.

اینستاگرام ایرانی با نام "لنزور" آمد + دانلود

نرم افزار بی نظیر و فوق العاده خوش ساخت Lenzor و در اصطلاح فارسی لنزور  یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس است که در آن کاربران تصاویر خود را با موضوعات مختلف به اشتراک می گذارند و این تصاویر قابلیت ثبت هر نوع دیدگاه و نظر را دارند .

 

البته این شبکه اجتماعی مطابق با قوانین جمهوری اسلامی کار می کند و آپلود و یا مشاهده تصاویری که با قوانین این سایت مغایرت داشته باشد در این نرم افزار جایی ندارد .  

توضیحات کامل به نقل از سایت سازنده : 

عکاسی از ظریف ترین و زیباترین جلوه های هنری قرن اخیر است. عکس حافظ جذاب ترین خاطره ها و بهترین نمایشگر لحظات تلخ و شیرین ما است. عکاسی که روزگاری حرفه ای سخت و دشوار به شمار می رفت ؛ امروزه در تمام شئون زندگی ما راه یافته است. من و شما بارها در برابر دوربین عکاسی قرار گرفته ایم و به دفعات از دیدن عکس های دوستان و تصاویر بدیع و دلپذیر طبیعت خاطرات لذتبخش و قابل تکرار گذشته را در دل زنده ساخته ایم. گاهی با دیدن یک عکس لبخندی بر لبانم نشسته و گاهی قطره اشکی بر صورتمان غلطیده است.
شکی نیست هر صاحب دوربینی علاقه دارد از این جعبه جادویی تصاویری زیبا بیرون آورده و از آن به بهترین شکل نگهداری نماید و به اشتراک دیگران بگذارد تا دوستان خود را نیز در لذت بردن از این سرگرمی هنری شریک نماید. ما لنزور را برای همین هدف طراحی نموده ایم. شما می توانید در لنزور یک پروفایل اختصاصی داشته باشید و تصاویر خود را چه متعلق به شما باشد و چه نباشد ” البته با رعایت قانون کپی رایت ” میان دوستانتان و بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید .

برای دانلود Lenzor 1.0 روی تصویر زیر کلیک کنید
مخصوص اندروید

14 میانبر کاربردی و مفید در ویندوز 8

 

 
اگر شما هم می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از کار با ویندوز کسب کنید، میتوانید از میانبرهای زیر استفاده کنید.  

H+Win: با ترکیب این دو کلید مستقیما به قسمت اشتراک‌گذاری منتقل شوید.

L+Win: در هر قسمتی که باشید با ترکیب این دو کلید ویندوز شما قفل خواهد شد.

R+Win: پنجره‌ی Run باز خواهد شد.

X+Win: دسترسی به قسمت Power. 

D+Win: دسترسی به صفحه‌ی دسکتاپ و یا صفحه استارت.

 I+Win: دسترسی به بخش Setting.

Print Screen+Win: گرفتن عکس از صفحه‌ی نمایش.

Q+Win: جستجوی عمومی در ویندوز.

E+Win: اجرای برنامه‌ی اکسپلورر در محیط دسکتاپ.

 W+Win: جستجو در بخش تنظیمات.

 K+Win: دسترسی بخش دستگاه‌ها.

 F+Win: جستجو در فایل‌ها.

 O+Win: قفل نمودن جهت صفحه.

Ctrl+Alt+Delete دسترسی به بخش Task Manager  

علامت‌های عجیب‌ جایگزین حروف فارسی شده‌اند

اگر شما از کاربران ویندوز xp هستید، طبق دستور زیر عمل کنید.

1. control panel را از منوی استارت انتخاب نمایید.

2. اگر کنترل پنل شما به حالت Category view می‌باشد، بر روی
Date,time,language and regional option بروید و سپس regional and language option را انتخاب نمایید ولی اگر کنترل پنل شما به حالت classic view است، بر روی گزینه‌ی regional and language option کلیک و زبانه‌ی advance را انتخاب نمایید.

1.در قسمت Select a language to mach the language version of the non-unicode programs you want to use از منوی انتخاب گزینه‌ی فارسی(farsi) را انتخاب نمایید.

ممکن است با پیغامی مبنی بر این‌که به CD یا DVD ویندوز نیاز دارید اعلام شود که در مواجه به این پیغام باید CD ویندوزی که نصب کرده‌اید را داخل سی دی رام قرار دهید و در آخر ویندوز خود را ریست کنید ولی اگر از کاربران ویندوز 7 هستید، از منوی استارت، control panel را انتخاب نمایید.

اگر کنترل پنل شما به حالت category باشد، گزینه‌ی clock,language and region را انتخاب و بر روی region and language بروید اما گر کنترل پنل شما به حالت large icons و یا small icons است، گزینه‌ی regional and language را انتخاب کنید.

سپس بر روی زبانه‌ی administrator کلیک کنید. در قسمت language for non-unicode programs دکمه‌ی change system locale را بزنید. حال از منوی انتخاب زبان Persian را برگزینیدT با انجام مراحل بالا دیگر از دست علامت سوال و علامت‌های عجیب خلاص می‌شوید.

مشکل ویندوزتان را به safe mode بسپارید

در حالت عادی سیستم پس از بالا آمدن، درایو‌ها را شناسایی می‌کند، سپس برنامه‌های نصب شده بر روی آن را اجرا خواهد کرد، ولی اگر زمانی یکی از برنامه‌های نصب شده یا یکی از درایو‌ها به برنامه‌های مخرب آلوده شده باشند، صفحه safe mode که آبی رنگ است برای شما نمایش داده خواهد شد. این صفحه به شما اجازه می‌دهد که سیستم خود را عیب یابی کنید. 

در ویندوز ۷ و نسخه‌های قبلی آن هنگام بالا آمدن ویندوز کافیست کلید F۸ را بزنید و safe mode را از منوی باز شده انتخاب کنید. 

در ویندوز ۸ هم می‌توانید با فشردن کلید‌های Shift و F۸ به قسمت ریکاوری ویندوز رفته و سیستم را از قسمت تنظیمات start up ری استارت کنید. 

حالا رفع مشکل سیستم چگونه است؟ 
در ابتدا باید سیستم را توسط آنتی ویروس اسکن کنید، سپس سیستمتان را بازیابی کنید که این کار توسط system restore امکان پذیر است. 
در مرحلهٔ بعد برنامه‌هایی که احتمال می‌دهید باعث بروز مشکل شده است را حذف کنید. 
اگر سیستمتان حتی در حالت safe mode هم با مشکل مواجه است و به خوبی کار نمی‌کند، نشانه‌ای برای وجود یک مشکل سخت افزاری است. 

بهتر است قبل از حل مشکل از اطلاعات سیستم خود یک پشتیبان بهتر تهیه کنید.