WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

متصل کردن فایل های جدا شده از طریق CMD +آموزش تصویری

حتما تابه حال فایل های مختلف مانند بازی را دانلود کرده اید و می دانید که این فایل های به صروت مجزا از هم قرار دارند. این فایل‌ها در اصل یک فایل هستند که به چند قطعه تبدیل شده‌اند تا دانلود آنها برای کاربران آسان‌تر باشد. عموم این فایل‌ها توسط نرم‌افزاری به نام HJSplit تکه تکه شده‌اند و به وسیله همین برنامه هم می‌توان آن‌ها را هم چسباند و در نهایت از فایل مورد نظر استفاده کرد.

اما ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از این برنامه وجود نداشته باشد، در نتیجه در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی جهت ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt موجود در ویندوز بپردازیم.

مراحل انجام کار:

از منوی Start به قسمت سرچ رفته و کلمه cmd را تایپ کنید و پس از فشردن دکمه Enter صفحه برنامه باز می شود


با کمک دستور cd به پوشه‌ای که فایل‌ها در آن می‌باشد بروید. به عنوان مثال:

cd C:\Users\ACER\Downloads\Compressed


اکنون فرض می‌کنیم ما 3 تکه فایل با اسامی File.rar.002 ،File.rar.001 و File.rar.003 در اختیار داریم و قصد داریم این سه تکه فایل را به یک فایل واحد با نام دلخواه مثلاً sobhaneh.rar تبدیل کنیم. از دستور زیر استفاده خواهیم کرد:

copy  /b  File.rar.001  +  File.rar.002  +  File.rar.003  sobhaneh.rar


پس از فشردن Enter، چند لحظه صبر کنید تا پیغام 1file(s) copied ظاهر شود.


اکنون در صورتی که به محلی که فایل‌ها در آنجا قرار داشتند بروید خواهید دید که فایل یکپارچه ایجاد شده است و قابل استفاده است.

به این نکته دقت داشته باشید که پسوند نهایی فایل‌ با پسوند فایل‌ها یکسان باشد. به عنوان مثال در این دستور پسوند ما rar. بود.

همچنین محدودتی در درج فایل‌های تکه شده وجود ندارد و بایستی آن‌ها را به وسیله کاراکتر + از هم جدا کرد.

وحشتناک‌ترین بیماری‌های کامپیوتر

ویروسی شدن کامپیوترها هم دارد قدمت دار می‌شود 
در بهار سال 1999 فردی به نام دیود ویروسی به نام ملیسا در قالب ماکروسافت طراحی کرد که از طریق ایمیل منتشر می شد. 

یک سال بعد از ویروس ملیسا ، یک تهدید دیجیتال از فیلیپین پدید آمد بر خلاف ویروس ملیسا ، این تهدید یک برنامه مستقل بودکه می‌توانست خود را تکثیر کند و نام فریب دهنده‌ی آن I LOVE YOU  بود. 

ویروس بعدی Klez بود که خطرات بیشتری داشت و می توانست از طریق ایمیل آدرس‌های شما را به افراد نامعتبر ارسال کند و هم چنین آنتی ویروس کامپیوتر را از کار بیاندازد.

در تابستان سال 2001 ویروسی به نام کرم قرمز پا به دنیای دیجیتال گذاشت که می توانست برای کامپیوتر مشکل سرریز بافر ایجاد کند، یعنی که یک دستگاه در حال اجرا در این سیستم عامل اطلاعات بیشتر از بافر خود را دریافت و شروع به بازنویسی حافظه می‌کرد و اطلاعات را به ترتیب سیستنی از بین می‌برد.

Nimda نام ویروس بعدی بود که در مدت 22 دقیقه سیستم را آلوده می‌کرد و را ه نفوذش اینترنت بود.

SQL Slammer یا یاقوت کبود : در اواخر ژانویه سال 2003، یک ویروس وب سرور جدید در اینترنت بود این ویروس آمادگی عجیبی داشت و آن منحل کردن سیستم بانک از خدمات ATM  بود، با این ویروس حتی چندین پرواز خطوط هوایی قاره‌ای به دلیل فروش بلیط الکترونیکی دچار مشکل شد. 

MyDoom کرم ویروسی بود که در سال 2004 متولد شد و اثر تخریبی خود را برای همیشه در سیستم های میزبان به یادگار گذاشت 

Sasser و Netsky نام دو ویروسی بود که یک نوجوان 17 ساله آلمانی آن را طراحی کرد که البته این دو ویروس خودشان منع طراحی ویروس یعنی سیستم مبدا را لو دادند. 

ویروس بعدی که برای خود موجودیت مستقل تعریف می‌کند Leap-A/Oompa-A است و با این پیغام بروز پیدا می‌کند من یک PC هستم.

ترسناک ترین ویروس کامپیوتری در جهان شعله است که کدش حتی توانسته امنیت سایبری روسیه را هم تهدید کند.

به نظر می رسد در آینده‌ای نه چندان دور ویروس های کامپیوتری از ویروس های انسانی خطرات بیشتری فراهم کنند.

بهترین "لپ تاپ" برای علاقه‌مندان به بازی های رایانه‌ای + معرفی و عکس

یکی از رایانه های قابل حمل گران‌قیمت در بازار Alienware 18 است که مخصوص علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده و دارای سخت‌افزارهای قدرتمند است.



در ادامه می‌توانید ویژگی‌های این لپ‌تاپ را که توسط شرکت Dell ساخته شده مطالعه کنید :

نمایشگر : 18.4 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080

پردازشگر : چهار هسته‌ای با سرعت 2.8 گیگاهرتز - حافظه cache هشت مگابایتی

حافظه و رم : 32 گیگابایت RAM ، هارددیسک + حافظه پرسرعت اس‌اس‌دی 1250 گیگابایت

گرافیک : Nvidia GeForce GTX 780M SLI با رم چهار گیگابایتی

سایر قابلیت‌ها : پشتیبانی از دیسک‌های بلوری / اتصال به شبکه‌های پرسرعت Wi-Fi / 

قیمت : بین 3500 تا 4000 دلار

"اندروید نقره‌ای" ال جی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روزها اخباری مبنی بر ساخت یک تلفن‌همراه جدید توسط گوگل به چشم می‌خورد که احتمال می‌رود نام آن همانند دیگر گوشی‌های این شرکت برگرفته از کلمه "نکسوس" باشد.

محصول جدید که Nexus 6 نام دارد همانند برادر خود یعنی Nexus 5 با همکاری ال جی ساخته می شود و به گوشی نقره ای شهرت یافته است.البته پیش بینی‌ها حکایت از رونمایی آن در فوریه 2015 دارد.

این محصول جدید با پردازشگر اسنپدراگون 801 که برای پردازش فیلم‌های فوق اچ‌دی ساخته شده کار می کند.ویژگی‌های بیشتر در مورد نکسوس 6 در کنفرانس I/O گوگل منتشر خواهد شد.

مشکلاتتان را اینجا مطرح کنید

شما می توانید با قرار دادن سوالات خود در اینجا در زمینه رایانه و اینترنت به صورت رایگان جواب خود را بگیرید(در نظرات همین پست)

با دانلود این نرم افزار جلو دزدی از WiFi خود را بگیرید + دانلود نرم افزار

بیشتر کسانی که در منزل و یا محل کار از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌کنند، دوست دارند بدانند که آیا هکرها و افراد ناشناس از اینترنت وایرلس آنها استفاده می‌کنند یا نه؟

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهترین راه ممکن برای متوجه شدن این کار نظارت مانیتورینگ است. نرم افزار SoftPerfect WiFi Guard ابزاری رایگان، ساده و بسیار کارآمد برای کسانی است که از اینترنت وایرلس استفاده می‌کنند، این برنامه با اسکن شبکه شما، تمامی دستگاه‌های متصل را نمایش می‌دهد و در صورت مشاهده دستگاه‌های مشکوک می‌توانید ارتباط آنها را قطع کنید. همچنین می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که هر چند دقیقه یکبار شبکه را اسکن کرده تا متوجه شوید چه دستگاه‌های به شبکه متصل هستند.

از قابلیت‌های کلیدی این نرم افزار می‌توان به مواردی همچون پشتیبانی از زبان شیرین فارسی، سازگاری با انواع استانداردهای شبکه‌های بی‌سیم، نمایش MAC آدرس، حجم کم، نمایش اطلاعات سیستم‌های متصل به شبکه، قابلیت قطع ارتباط سیستم‌های غیرمجاز و... اشاره کرد.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.80 مگابایت
 • نسخه: 1.0.4
 • اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8
 • امتیاز:

دیگر فلشتان را Safe to Remove نکنید

برای اینکه دیگر نیازی به Safe to Remove فلشتان نباشد از این روش استفاده کنید. 

آیکون فلشتان را از my computer پیدا کنید سپس بر روی آن راست کلیک کنید و وارد properties شوید. 

سپس change setting را از سربرگ Hardware انتخاب کنید. 

حالا تیک گزینه Enable Write Cachinryon the device را بردارید. 

برای جداکردن فلشتان دیگر نیازی به ‌‌ Safe to Remove ندارید.

سورس یک بازی ساده با python

تو این بازی با رندوم یک عدد انتخاب میشه و بعد شما باید حدس بزنید عدد ها بین 1 تا 99 هست

"iPhone 6" متفاوت‌ترین تلفن همراهی که دیده‌اید + تصاویر فاش شده

این روزها بازار شایعات و اخبار فاش شده از تلفن‌همراه پر طرفدار آیفون 6 بسیار داغ است و هر روز اطلاعاتی جدیدتر و تصاویری تازه‌تر از این اسمارت فون فاش می‌شود.

تازه ترین تصاویر نشان می‌دهند که این محصول با تمام اسمارت‌فون‌های تولید شده در جهان متفاوت است.آیفون شش حتی با مدل قبلی خود یعنی iPhone 5S نیز تفاوت‌های بسیاری داشته و به iPad Air شبیه است.

این محصول دارای قاب تمام فلزی است و بدنه آن از تلفن‌همراه Galaxy S5 باریک‌تر است.همچنین بر خلاف تمام مدل‌های آیفون،کلید خاموش/روشن کردن گوشی در سمت راست بدنه‌ آن قرار گرفته است.تصاویر فاش شده نشان می‌دهند که دوربین این محصول به فلاش LED مجهز است.

هنوز مشخص نیست که این محصول چه زمانی رونمایی می‌شود.

در ادامه می‌توانید تصاویر فاش ده آیفون 6 را مشاهده کنید :





معرفی نسل جدید حافظه های رم DDR4 و نسل جدید مموری کارت های UHSI U3 توسط ADATA

این کنفرانس که با حضور مدیر فروش خاورمیانه ای دیتا و مدیر فروش ایران و همینطور مدیران ارشد شرکت آونگ، نماینده انحصاری ADATA در ایران، برگزار شد تکنولوژی های جدید و محصولات داغ ای دیتا را معرفی کرد. در ابتدا سید محمد علی میرلوحی مدیر عامل شرکت آونگ به سهم بالای ای دیتا در بازار جهانی رم اشاره کرد و سپس به تاریخچه ای از شرکت آونگ از زمان شروع و سپس کسب نمایندگی انحصاری ای دیتا در ایران اشاره کرد. سپس Nikki Wang مدیر فروش ایران اشاره کرد که شرکت آونگ تنها نماینده رسمی ADATA برای فروش در ایران می باشد و محصولاتی که فاقد برچسب گارانتی آونگ باشند شامل گارانتی ای دیتا نمی شوند.


در ادامه خانم nikki به جدیدترین اس اس دی ای دیتا به نام SP920 اشاره کرد که با کنترلر مارول به بازار عرضه شده است و اعلام کرد که ADATA از جمله معدود برندهایی است که از همه کنترلرهای برتر در محصولاتش استفاده می کند. سپس عطا لاریجانی مدیر محصول ای دیتا توضیح داد که درایوهای اس اس دی امروزه در حال جایگزین شدن به جای هارد دیسک ها می باشند. زیرا به جای دیسک مغناطیسی از چیپ فلش استفاده می کنند و سرعت آن ها تقریبا 5 برابر بیشتر از هارد دیسک ها می باشد. کنترلر نیز از قطعات اصلی این درایوها می باشد که 3 تولید کننده اصلی آن در جهان Marvell, Sandforce و Jmicron می باشند که ای دیتا از جمله معدود برندهایی می باشد که هر 3 نوع کنترلر را در سبد کالای خود دارد که هر کدام مخصوص استفاده خاصی می باشد. SP920 که کنترلر مارول دارد مخصوص تدوین فیلم و بازی های نسل جدید می باشد. سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب 560MB/s و 500MB/s می باشد و نکته جالب دیگر اینکه این درایو برخلاف اکثر SSD ها وقتی بالای 90 درصد پر است نیز سرعتش را از دست نمی دهد. در نهایت باید اشاره کرد که این درایو اولین درایو 1 ترابایتی اس اس دی ای دیتا نیز می باشد. این درایو 7 میلیمتری، قاب 9.5 میلیتری(برای انواع نوت بوک) و همینطور براکت 3.5 میلیمتری(مخصوص کیس) را نیز به همراه دارد.

Albert مدیر خاورمیانه ای دیتا گفت: که بسیاری از برندهای بی نام و نشان و بی کیفیت از باتری های بازیافت شده در بدنه خود استفاده می کنند و این موضوع می تواند موجب نشت اسید و انفجار آن ها شود. به همین دلیل ای دیتا دو محصول جدید با نام های PV100 و PC500 به بازار عرضه کرده است که از 6 مدار محافظ OCP , OVP , SCP , OTP , ODP و Over Charge protection بهره می برند. به گفته لاریجانی این مدارها موبایل و تبلت و خود پاور بانک را از هرگونه خطر الکترونیکی محافظت می کنند. Nikki ادامه داد سرعت این پارو بانک ها به دلیل 2100 میلی آمپر بودن، دو برابر سرعت شارژرهای معمولی است. این پاور بانک در 4 رنگ به بازار عرضه شده است و فقط 8 میلیمتر ضخامت دارند.
و اما داغ ترین بخش کنفرانس خبر عرضه DDR4 و U3 بود که به توضیح آن خواهیم پرداخت. Nikki در ابتدا اشاره ای به نسل قدیم DDR کرد و سپس تصویری از نمایشگاه CES را به نمایش گذاشت که DDR4 تولید شده ای دیتا در آن به نمایش در آمده بود و گفت که این حافظه رم از اولین نوع DDR4 می باشد و در نمایشگاه Computex تایوان همزمان با مادربورد ها و CPU های متناسب با خود که توسط اینتل در حال استاندارد گذاری و تولید می باشند، عرضه خواهند شد.
در ادامه معرفی نسل جدید مموری کارت ها با نام UHSI U3 قرار داشت که قدرت ضبط فیلم های 4k یا Ultra HD را نیز دارند و ای دیتا همزمان با اولین برندها آن را عرضه نموده است و تصویر جالبی را به نمایش گذاشت که مقایسه UHSI U1 و UHSI U3 بود.

U3 در خواندن 2 برابر و در نوشتن 7.5 برابر U1 سرعت دارد و در حال حاضر با دوربین های ضبط 4k نیز سازگار است .

هر روز کیبورد خود را بشویید

به دلیل تعدد کلیدها و نوع ساختار صفحه کلید، تمیز کردن آن کار ساده ای نیست و خیلی از آلودگی ها روی آن باقی می مانند. اما لاجیتک برای این مشکل یک راه کار جالب در نظر گرفته و صفحه کلید K310 را طراحی کرده است. ساختار این صفحه کلید به گونه ای است که می توان آن را با آب شستشو داد. بدنه و کلیدهای این کیبورد به گونه ای طراحی شده است که آب به مدارهای داخلی نفوذ نمی کند و باعث خرابی و سوختن آن نمی شود.
تعداد 104 کلید روی K310 تعبیه شده است که علاوه بر ضد آب بودن، این محصول را بسیار کاربردی می کنند. رنگ آبی پشت بدنه آن نیز کاملا تداعی کننده دوستی K310 با آب می باشد. سیم 180 سانتیمتری این محصول نیز بسیار مقاوم و ضد آب می باشد و برای رابط USB آن نیز یک درپوش پلاستیکی طراحی شده است که در هنگام شستن از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می کند. برس کوچکی نیز به پشت این کیبورد متل است که برای تمیز کردن گرد و خاک مورد استفاده قرار می گیرد.



لاجیتک در طراحی این کیبورد با دوام و زیبا، فاکتور راحتی را فراموش نکرده است و آن را به گونه ای طراحی کرده است که حتی پس از ساعت ها کار، انگشتان شما از تایپ کردن خسته نشوند. وزن کم، ابعاد متناسب و ارتفاع کم K310 آن را به یک کیبورد قابل حمل تبدیل کرده است که به راحتی در کیف نوت بوک شما جای خواهد گرفت. این محصول دوست داشتنی لاجیتک در بازارهای داخلی کشور با سه سال گارانتی آواژنگ موجود می باشد.

برخی از حساب‌های کاربری فیسبوک بلعیده شد

بنا به گزارش شرکت سایمانتک، یک حمله موفقیت آمیز علیه کاربران فیس بوک مشاهده شده است. این حمله بر روی کاربرانی صورت گرفته است که تصور می‌کردند می‌توانند به حساب کاربری دوستان خود وارد شوند.

سرآغاز حمله از آن جایی است که بر روی فیس بوک ویدئویی قرار داده شده که ادعا می‌کند، ابزاری را برای بدست آوردن اعتبارنامه‌های ورودی حساب کاربری دوستان پیشنهاد می‌دهد. در واقع با این روش تنها حساب کاربری افرادی که قصد دارند به حساب دوستان خود وارد شوند، هک می‌شود.

این ویدئو قربانی بالقوه را به سندی بر روی Google Drive هدایت می‌کند که حاوی یک قطعه کد جاوا اسکریپت است. با اجرای این کد، کاربران به گونه‌ای راهنمایی می‌شوند که کدی را در پنجره کنسول مرورگر خود درج می‌کنند که در آینده اجرا می‌شود. اگر کاربران این مراحل را طی کنند، حساب کاربری فیس بوک آن‌ها ارتباط ربایی می‌شود و برای"like” کردن صفحات دیگر استفاده می‌شود.

این نوع حملات با نام "self cross-site scripting" شناخته می‌شوند. در این نوع حمله، کاربر به گونه‌ای فریب می‌خورد که خودش کد مخرب را اجرا می‌کند. شرکت فیس بوک نسبت به شیوع این نوع حملات هشدار داد و توصیه کرد که پنجره کنسول مرورگر را غیرفعال کنید. شبکه‌های اجتماعی به افراد اجازه می‌دهند تا کنسول مرورگر را فعال کنند.

چطور از ADSL به صورت wifi استفاده کنیم؟

امروزه در بیشتر منازل امکان دسترسی به اینترنت فراهم است. همان‌طور که می‌دانید از سه نوع اینترنت خانگی استفاده می‌شود؛ اول همان اینترنت‌های Dialup قدیمی است که امروزه به علت سرعت پایین کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. دوم اینترنت وای فای است که علاوه بر برخورداری از قابلیت جابه‌جایی، مشکلاتی نیز مانند آنتن ندادن در تمامی مناطق و شرایط آب و هوایی و قیمت بالا دارند و سومین نوع که بیشترین استفاده را در منازل ایرانیان دارد، اینترنت ADSLاست.

در این مطلب قصد داریم تنظیمات مربوط به مودم‌های ADSL را آموزش داده و راه‌های استفاده wifi از اینترنتADSL را نیز برایتان شرح دهیم. در ضمن توجه داشته باشید تمام این تنظیمات و راهنمایی‌ها از سوی شرکت ارائه‌کننده ADSL با یک تلفن قابل دسترس بوده، فقط کافی است با قسمت پشتیبانی این شرکت‌ها تماس بگیرید.

اگر هنوز مودم ADSL تهیه نکرده‌اید بهتر است مودمی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه اینترنت از طریق lan یا پورت usb امکان ارائه اینترنت از طریق wifi را نیز داشته باشد. این روزها بیشتر مودم‌های ارائه شده در بازار این قابلیت را دارند. اگر شما از مودم‌های ADSL قدیمی‌تر که امکان استفاده wifi از آنها وجود ندارد استفاده می‌کنید، بهترین راه استفاده از یک کارت وایرلس روی رایانه‌تان است؛ یعنی این‌که از طریق کارت شبکه اینترنت ADSL را گرفته، سپس از طریق کارت وایرلس آن را به موبایل یا لپ‌تاپ‌تان Share کنید. اگر هم به جای رایانه از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، به نصب کارت وایرلس نیاز ندارید؛ زیرا لپ‌تاپ‌ها هم کارت شبکه دارند و هم وایرلس.

برای Share کردن اینترنت از روی کارت وایرلس می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای این کار وجود دارد، استفاده کنید یا روش adhoc را به کار ببندید؛ روشی که در شماره‌های قبلی کلیک به آن پرداخته‌ایم.

تنظیمات مودم ADSL

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم ADSL ابتدا در نوار نشانی مرورگرتان 1، 1، 168، 192 را وارد کنید. بعد از این‌که به این نشانی رفتید کادری باز می‌شود که از شما نام کاربری و رمز عبور می‌خواهد.

این نام کاربری و رمز عبور مربوط به صفحه تنظیمات مودم ADSL شماست تا هر کسی به تنظیمات مودم شما دسترسی نداشته باشد. نام کاربری و رمز عبور بسیاری از مودم‌های ADSL همان کلمه admin است. اگر نشانی مودم و رمز و شناسه‌اش چنانچه گفته شد نبود، به راهنمای داخل جعبه مودم مراجعه کنید.

تنظیمات مودم ADSL با استفاده از setup wizard

واژه wizard در لغت به معنای جادوگراست، اما در دنیای نرم‌‌افزار به برنامه‌های کمکی کوچکی گفته می‌شود که برای تنظیمات یک نرم‌‌افزار، ابتدا یکسری اطلاعات را از کاربر گرفته سپس تمام کارها را طبق سفارش کاربر انجام می‌دهد. در بخش تنظیمات هریک از مودم‌های ADSL که دقت کنید می‌توانید یک گزینه با عنوان Setup wizard یا quick setup را پیدا کنید. روی این گزینه کلیک کنید. در هر مرحله یک فرم کوچک وجود دارد که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

مرحله ۱ ـ تنظیمات مربوط به VPI و VCI

VPI همراه VCI برای شناسایی مقصد بعدی یک سلول در زمان عبور به‌وسیله یکسری سوئیچ‌های ATM به کار می‌رود و مسیرش را به سمت مقصد طی می‌کند. VPI نیز برای کاهش جدول سوئیچینگ برای بعضی حلقه‌های مجازی که مسیر مشترک دارند، مفید است. به بیان ساده‌تر این دو عدد بسادگی به تجهیزات DSL در دو طرف ارتباط می‌گوید ارتباط برقرار می‌شود. برای این‌که موقع وارد‌کردن VPI و VCI اشتباه نکنید، توجه داشته باشید عدد مربوط به VPI کوچک‌تر از VCI است. توجه داشته باشید اگر VPI یا VCI را اشتباه وارد کنید به هیچ‌وجه نمی‌توانید اینترنت داشته باشید! در خیلی از موارد VPIو VCI به ترتیب ۰ و ۳۵ است. عدد مربوط را نیز می‌توانید از پشتیبان ADSL یا مخابرات محل سکونت‌تان بپرسید.

مرحله ۲ ـ تنظیمات مودم ADSL – پروتکل ارتباطی

در این مرحله از شما پرسیده می‌شود پروتکل ارتباطی‌تان چیست. در این بخش گزینه PPPOE را انتخاب کنید.

مرحله ۳ ـ نام کاربری و رمز عبور Username، Password

این قسمت مربوط به شناسه و پسوردی است که از شرکت ارائه‌کننده ADSL گرفته‌اید که باید در این قسمت وارد کنید.

مرحله ۴ـ تنظیمات مربوط به شبکه WiFi یا شبکه بی‌سیم

این مرحله مختص مودم‌های وایرلس است و مودم‌های سیمی این تنظیمات را ندارند. حالا نوبت آن رسیده است که برای شبکه وایرلسی که مودم ADSLتان ارائه می‌کند اسمی تعریف کرده و برای این‌که هر کس نتواند به آن وصل شود، پسوردی نیز برای آن برگزینید. در این مرحله شما باید یک SSID برای مودم‌تان تنظیم کنید SSID یا Service Set Identifier در واقع یک شناسه برای شبکه بی‌سیم شماست. به طور خلاصه SSID همان نام شبکه بی‌سیم است که هنگام جستجوی شبکه‌های وای فای با موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ در دسترس قرار می‌گیرد. این اسم را هر چیزی که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید، فقط دقت داشته باشید اسمی انتخاب کنید که خیلی راحت برای شما قابل شناسایی باشد. تنظیمات امنیتی شبکه وای فای را هم به ترتیب زیر وارد کنید:

Network Authentications یا روش اعتبار سنجی شبکه: برای این قسمت گزینه WPA-PSK را انتخاب کنید.

Encryption key PSK یا همان رمز وای فای: در این قسمت رمز دلخواه‌تان را وارد کنید. این رمز در واقع رمز شبکه WiFi شماست‌! این رمز باید حداقل هشت کاراکتر داشته و بهتر است ترکیبی از اعداد و حروف باشد‌! توجه داشته باشید اگر کسی این رمز را داشته باشد می‌تواند از سهمیه اینترنت شما استفاده کند.

WPA Encryption یا روش کدکردن دیتا: این گزینه را هم روی AES تنظیم کنید.

تقریبا تنظیمات اولیه تمام شد، باز هم توجه داشته باشید در صورت بروز هر مشکلی پشتیبانی شرکت ارائه‌کننده ADSL ملزم به رفع آن است. کافی است با یک تماس تلفنی مشکل خود را مطرح کنید.

بازی هیجان انگیز flappy bird را این بار به صورت دو نفره بازی کنید + دانلود

تقریبا همه شما با بازی معروف و محبوب flappy bird آشنایی دارید و می دانید که یکی از بهرتین بازی های گوگل پلی و اپ استور بوده است. اکنون می توانید این بازی اعتیادآور و جذاب را به صورت 2 نفره بر روی یک دستگاه بازی کنید. دارای سیستم امتیازی و برد و باخت، گیم سنتر، انتشار به صورت جهانی برای تمام دیوایس ها نمونه ای از ویژگی های این بازی اعتیادآور و زیبا می باشد.


مهار گرد و غبار رایانه با جارو برقی منزلتان

افزایش حرارت می‌تواند به راحتی موجب خراب شدن و از کار افتادن قطعات سخت افزاری رایانه شما شود.

ساده ترین و بهترین راه برای پاکسازی قطعات رایانه از وجود گرد و غبار، استفاده از هوای فشرده یا اسپری هواست.

برای استفاده از این روش بهتر است رایانه خود را به محوطه باز یا دارای سیستم تهویه مناسب انتقال دهید.

اگر رایانه شما رومیزی است در کنار بدنه CASE را باز کنید و اگر قصد دارید لب تاپ را تمیز کنید صفحه نمایش آن را رو به پایین قرار دهید و با استفاده از اسپری هوا یا هوای فشرده، همه‌ی فن‌ها، عایق‌ها و پورت‌ها را تمیز کنید.

همچنین از جارو برقی برای پاک کردن توده‌های بزرگ تر گرد و غبار می‌توانید استفاده کنید.

توجه: هنگام به کارگیری اسپری هوا یا جاروی برقی روی فن‌ نچرخد همچنین هنگام استفاده از جارو برقی مراقب اتصالات کوچک روی برد اصلی باشید.

کیفیت

جهت رفاه حال شما دوستان هم قالب وبلاگ عوض شده هم کیفیت دوچندان شده ولی شما هنوز ساکت مانده اید

نسخه جدید فایرفاکس برای رایانه و گوشی های همراه + دانلود

Firefox محصولی از کمپانی Mozilla است که مرورگری امن، مطرح، قدرتمند و با امکانات فراوان و البته سرعت بالاست. این مرورگر محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا همانند Internet Explorer ,Opera, سافاری و شاید بهتر از آنها در بعضی امکانات می‌دانند.



برخی از امکانات مرورگر قدرتمند موزیلا فایرفاکس:
توانایی باز کردن تمامی پنجره‌ها به صورت Tabbed Browsing تحت یک پنجره، توانایی جلوگیری از باز شدن پنجره‌های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up، امنیت بالا، جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس‌ها به سیستم شما از جمله ویژگی‌های کلیدی این مرورگر محبوب محسوب می‌شود. همچنین Firefox مجهر به موتور جستجوی قدرتمند است و محیط زیبا همراه با امکانات فراوان از قبیل تغییر در شکل ظاهر و اضافه یا حذف نمودن Toolbar ها کار با فونت‌های مختلف و درشت و ریز کردن صفحه همچنین مجهز بودن به Theme های گوناگون بر زیبایی و توانایی این مرورگر افزوده است.

ظاهر این نسخه (29.0) از برنامه فوق العاده زیبا شده است

 • دانلود و مشخصات فایل

| حجم: 27.7 مگابایت | نسخه: 29.0 | اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8 |

| حجم: 25.5 مگابایت | نسخه: 28.0.1 | اجرا در: اندروید 2.2 و بالاتر |

روشی برای Back up گیری از برنامه‌های ویندوز ۸

با استفاده از اپلیکیشن
Windows & apps data bsck up می‌توانید از داده‌های برنامه Back up تهیه کنید و مجددأ آ‌نها را بر روی کامپیو‌تر جدیدتان نصب کرده و از طریق این برنامه و گزینهٔ Restore آنها را بازیابی کنید.

تبلت‌های جدید ایسر + عکس

امروز ایسر دو اندروید جدید و ارزان قیمت خود را معرفی کرد: Iconia One 7 و Iconia Tab 7.

مدل Iconia One 7 از مدل دیگر ارزان تر است و می تواند آن را در رنگ های مختلف تهیه کنید. (مشکی، قرمز، آبی، سفید و صورتی). این تبلت نمایشگری 7 اینچی دارد که رزولوشن آن 800* 1280 است، پردازشگر آن دو هسته ای 1.6 گیگاهرتز (Intel Atom Z2560) است و 1 گیگا بایت رم دارد و از رم Micro SD پشتیبانی می کند و باطری آن می تواند تا 7 ساعت دوام بیاورد. دوربین پشت آن 5 مگاپیکسل است و یک دوربین هم در جلو دارد. در حال حاضر سیستم عامل آن 4.2 Jelly Bean است و البته ایسر آن را به کیت کت 4.4 به روز رسانی خواهد کرد.

تبلت دیگر Iconia Tab 7 نام دارد. سیستم عامل آن اندروید 4.4 است و نمایشگر آن 7 اینچی با رزولوشن 800 * 1280 است و پردازشگر آن نیز 8 هسته ای است و سرعت آن هنوز مشخص نیست. از رم Micro SD پشتیبانی می کند و مدت زمان باطری آن 6 ساعت است. یک دوربین در پشت و یک دوربین در جلو دارد و اما ایسر جزئیات آن را بیان نکرده است.

مدل اول 139 یورو و مدل دوم 149 یورو قیمت دارد. تبلت Tab 7 در ایالات متحده توزیع نخواهد شد.

10 نکته برای حرفه‌ای شدن در عکاسی

بدون شک عکاسی از ظریف‌ترین و زیباترین جلوه‌های هنری قرن اخیر است. عکس حافظ جذاب‌ترین خاطره‌ها و بهترین نمایشگر لحظات تلخ و شیرین ماست، لحظاتی که گاه دیگر تکرار ناپذیرند. عکاس باشی دریچه هم 10 نکته برتر عکاسی را در اینجا به شما آموزش می‌دهد.


درس اول: بعد از عکاسی، در اولین فرصت عکس‌ها را کپی کرده و کارت حافظه را فرمت کنید.
اولین درس عکاسی به کارت حافظه مربوط می‌شود. شاید بارها برایتان اتفاق افتاده که کارت حافظه‌ی دوربین پر شده و مجبور به تعویض آن بوده‌اید. راه حل دیگر حذف عکس‌هایی است که کیفیت مطلوبی ندارند و به درد نمی‌خورند. هر دو راه حل زمان‌بر است و ممکن است سوژه را از دست بدهید.


بنابراین همیشه سعی کنید محتویات کارت حافظه‌ی دوربین خود را در اولین فرصت ممکن کپی کرده و آن را فرمت کنید. حتی اگر دو کارت حافظه دارید هم بهتر است هر دو را خالی و آماده‌ی عکاسی نگه دارید.


درس دوم: با فرمت RAW عکاسی کنید
عکاسی با فرمت خام یا RAW در دوربین‌های حرفه‌ای و برخی مدل‌های نیمه حرفه‌ای امکان‌پذیر است. این فرمت عکس حجم بالاتری دارد و می‌توان با ویرایش کردن و فشرده کردن آن به صورت JPEG به نتیجه‌ی نهایی رسید. اگر با فرمت فشرده‌ی JPEG که در تمام دوربین‌ها وجود دارد و معمولاً حالت پیش‌فرض است، عکاسی کنید، ویرایش عکسی که به دلیل نامناسب بودن توازن رنگ سفید یا پرتوگیری کم یا زیاد، خوب از آب در نیامده، نهایتاً نتیجه‌ای با کیفیت پایین‌تر خواهد داشت. بنابراین بهتر است از فرمت RAW استفاده کنید.

اگر چنین فرمتی در دوربین شما وجود ندارد، باز هم بهتر است از فرمت JPEG با بیشترین حجم و بالطبع کیفیت، استفاده کنید.


درس سوم: چگونه از نوزاد عکس بگیریم؟
عکاسی از نوزاد یکی از خاطره‌انگیزترین انواع عکاسی است و در عین حال مشکل. برای عکاسی از چنین سوژه‌ی عجیبی باید روش خاصی را دنبال کرد تا در نهایت اشک و سروصدای نوزاد به خاطره‌ای تلخ تبدیل نشود.

بهترین راه برای عکاسی از نوزاد این است که صبر کنیم از خواب سنگین بیدار شود و مراحل خوردن غذا و تعویض لباس و غیره طی شود. پس از این مراحل است که می‌توان به سکوت و ثبات کودک امیدوار بود و یک عکس خیره به دوربین از او تهیه کرد.


درس چهارم: از لنز سریع استفاده کنید
لنزهایی که گشادگی دیافراگم بالایی دارند و به لنز Wide هم معروف هستند، نور را به راحتی جذب کرده و به عبارت دیگر در کمترین زمان ممکن، عمل Exposure یا پرتوگیری را به پایان می‌رسانند. از این رو به این لنزها لنز سریع، عریض، Wide یا زاویه باز هم گفته می‌شود.

لنزهای Wide معمولاً گران‌ هستند و با توجه به مزایایی همچون سرعت شاتر بالا که لرزش دوربین را تا حدی خنثی می‌کند، خریدشان به صرفه است. علاوه بر این با یک لنز سریع، می‌توان زاویه دید گسترده‌تری را در عکس نمایان کرد که برای عکاسی از مناظر، بسیار مهم است. نکته‌ی دیگر عکاسی در نور کم است که این لنزها با پرتوگیری بهتر، گزینه‌ی مناسبی هستند.

به عنوان مثال در عکاسی از مناظر، حرکات سریع ورزشی، نور کم و برخی شرایط خاص دیگر، استفاده از یک لنز با بازترین گشادگی دیافراگم f/2.8 بهتر از f/5.6 است. توجه کنید که میزان گشادگی دیافراگم بر حسب کسری از فاصله‌ی کانونی لنز بیان می‌شود. قیمت لنز‌های واید چندان بالا هم نیست ولیکن بهتر است قبل از خرید، آن را امتحان کنید یا از دوستان و آشنایان بازخورد عملی بگیرید.

در مقابل تمام مزایای لنزهای واید، معایبی هم متوجه آنها است که مهم‌ترینشان فوکوس است. در مورد لنزهایی که زاویه دید پایین‌تر، گشادگی دیافراگم کم یا به عبارتی لنز کند دارند، فوکوس کردن روی سوژه‌های دور و نزدیک در آن واحد ساده‌تر است. مثلاً اگر از یک منظره با لنزی که گشادگی دیافراگم آن f/20 است گرفته شود، تقریباً تمام جزئیات در فوکوس قرار می‌گیرند و کاملاً واضح خواهند بود. در اصطلاح عکاسی گفته می‌شود که عمق میدان این لنزها بیشتر است.


درس پنجم: در نورپردازی دقت کنید
در استودیوهای عکاسی معمولاً امکانات نورپردازی زیادی در دسترس است و می‌توان نورپردازی را به بهترین شکل تنظیم کرد تا توازن نور و سایه به خوبی برقرار شود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که لامپ‌های نورانی به سرعت داغ می‌شوند.

اگر از گل‌ها یا موادی مثل شکلات عکاسی می‌کنید که در اثر حرارت آسیب می‌بینند و تغییر می‌کنند، مراقب گرمای بیش از حد سیستم نورپردازی باشید و با فاصله یا با نور کمتر مشغول آزمایش نور روی سوژه شوید. مراقب باشید که به لامپ‌های فوق‌العاده داغ دست نزنید، صبر کنید تا خنک شوند و با احتیاط عمل کنید.


درس ششم: برای عکاسی در تولد دوربین یدکی همراه داشته باشید
اگر قرار است عکاس یک جشن عروسی یا مراسم مهم باشید، حتماً دوربین یدکی هم همراه داشته باشید چرا که افراد نمی‌توانند به خاطر خرابی لنز و دوربین شما و حتی سقوط و شکستن آن، عکاسی را فراموش کنند.



عصبانیت و ناراحتی در این موارد شدید است و نمی‌توان بعداً عکاسی را تکرار کرد. همه چیز قرار است یک بار اتفاق بیافتد نه چند بار! بنابراین هر تجهیزات دیگری به غیر از دوربین که ضروری به نظر می‌رسد را هم مورد توجه قرار دهید و لوازم یدکی را فراموش نکنید.


درس هفتم: سه پایه‌ی خوب تهیه کنید
این روزها قیمت یک سه‌پایه‌ی خوب زیاد نیست و ارزش سرمایه‌گذاری دارد. اگر می‌خواهید از تمام پیکسل‌های روی سنسور دوربین خود استفاده کنید، یک سه‌پایه‌ی خوب تهیه کنید. اما قبل از خرید توجه کنید که قرار است از آن بیشتر در چه مکان‌هایی استفاده کنید، کاربرد شما چیست و چطور قرار است آن را حمل کنید.

اگر بخواهید سه‌پایه را در خانه یا استدیو استفاده کنید، سنگینی و بزرگی آن مهم نیست. اما اگر قرار است در سفرهای طولانی سه‌پایه را با خود ببرید و گاهی پیاده بار آن را به دوش بکشید، بهتر است در فکر سه‌پایه‌های سبک و جمع‌وجور یا تاشو باشید.

مشکل سه‌پایه‌های سبک این است که پایداری کمتری دارند و در شرایطی مثل وزش باد، بیش از حد می‌لرزند. بنابراین در عین سبکی، باید به پایداری آن هم توجه کنید و این موضوعی است که قیمت یک سه‌پایه‌ی خوب را افزایش می‌دهد.

مسأله‌ی دیگر سه‌پایه‌های مقاوم در برابر آب است، اگر می‌خواهید در ساحل عکاسی کنید و یا در فکر عکاسی در شرایط بد جوی هستید، توجه داشته باشید که نباید آب شور دریا و حتی آب و گرد و خاک وارد مفصل‌های سه‌پایه شود. بنابراین مدلی انتخاب کنید که نسبت به این شرایط بد، مقاوم باشد.

خلاصه در خرید سه‌پایه، تصمیمی نگیرید که بعداً با مات شدن عکس‌ها و بدی آب و هوا، مجبور شوید یک مدل بهتر و گران‌تر بخرید. یک بار خرید کنید، اما درست خرید کنید!


درس هشتم: در کار با فلش استاد شوید
بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از به کار بردن فلش واهمه دارند ولیکن نور فلش اگر به درستی استفاده شود، عکس شما را با دیگر عکس‌های معمولی متفاوت می‌کند.

عکاسان حرفه‌ای چهره‌ها و مراسم‌ها، از نور کامل فلش استفاده می‌کنند تا سوژه را زنده کنند، رنگ و درخشش ایجاد می‌کنند و در نهایت با عکس‌های حرفه‌ای خود، فروش خوبی کرده و احتمالاً مشتری بیشتری به دست می‌آورند. اگر قرار است در مراسمی عکاسی کنید، بهتر است پیشاپیش در استفاده از فلش استاد شوید؛ خوب تمرین کنید و در روز اصلی با اطمینان خاطر از فلش به بهترین شکل بهره ببرید.


درس نهم: عکس‌ها را در اندازه‌ی اصلی بررسی کنید
در بررسی و آماده‌سازی عکس‌ها برای چاپ، اگر یک اشتباه کوچک مرتکب شوید، در نهایت عکس چاپ شده‌ی 20 در 16 اینچی که به عنوان مثال سفارش داده‌اید، اشکالاتی خواهد داشت.

برای اینکه مطمئن شوید هیچ غبار و نقطه‌ی مزاحمی در تصویر باقی نمانده، تمام بخش‌های عکس را در اندازه‌ی 100 درصد بررسی کنید. می‌توانید یک عکس را به چند بخش کوچک‌تر تقسیم کنید و کار را ادامه دهید.


درس دهم: از دوربین و متعلقات آن در برابر آب محافظت کنید
تنها اگر سازنده رسماً اعلام کرده باشد که دوربین و لنزی که تهیه کرده‌اید، ضد آب است می‌توانید با خیال راحت در شرایط بد جوی از آن استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است فرض کنید که دوربین و لنز شما کاملاً به آب حساس هستند. ممکن است آب و خاک حتی در حد کم هم یک دوربین خوب را راهی مرکز سرویس کنند.

بسته‌های خاصی برای ضدآب کردن دوربین و لنز وجود دارد ولیکن با یک پلاستیک شفاف که توسط کش روی لنز دوربین کشیده شده و صاف قرار گرفته هم در ضدآب کردن دوربین مفید واقع می‌شود.