WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

نزدیک ترین مسجد را درماه رمضان بیابید+ترفند

دریافت فهرست و نشانی نزدیک ترین مسجد در سرویس اطلاعات شهری ویژه ماه رمضان با کد(*۸۹۸*۸#) (مخصوص ایرانسل)

ال‌جی از صفحه نمایش ۱۸ اینچ منعطف رونمایی کرد

حتما تا حالا فکر کرده اید اشیاء اطرافتان را متفاوت تر ببینید؟ یا شیوه زندکیتان را تغییر دهید؟ مثلا تجربه داشتن صفحه نمایشی که بتوان آن را پس از استفاده لوله کرد را داشته باشید؟
چند وقتی بود که ال جی با تولید گوشی جی فلکس ال جی که قابلیت انعطاف پذیری داشت باعث شد کاربران نوع جدیدی از تکنولوژی این وسیله را تجربه کنند. حالا باز هم شرکت ال جی موفق به تولید صفحه نمایشی با قابلیت انعطاف پذیرشده است. گویا این شرکت قصد دارد با تولید دستگاه هایی با شکل و شمایل جدید برای همیشه خود را به عنوان یکی از خلاقانه ترین شرکت های های دنیا در ذهن انسان ها برای همیشه ماندگار کند.

از مشخصات پنل 18 اینچی OLED ال جی می توان به وضوح نمایش‌گیر 1200 X810 پیکسلی با قابلیت لوله شدن به قطر 3 سانتی متر از جنس فیلم پلی‌آمید اشاره کرد که به نظر می رسد این مشخصات فعلی باشند و ال جی هنوز برای تکامل این محصول هنوز ایده های جدیدی دارد.

روش‌های تهیه انواع املت‌ها را یاد بگیرید! + دانلود نرم افزار

بیشتر ما املت را غذاهایی ساده و یک نواخت می دانیم و تصور می کنیم که درست کردن آن فقط مختص ایرانیان است، نرم افزار "املت خونه" شما را با طرز تهیه انواع املت در کشورها مختلف جهان و همچنین نوع مواد اولیه آن آشنا می کند، شاید باورتان نشود، ولی در این برنامه طرز تهیه 50 نوع املت به طور کامل توضیح داده است، همچنین برنامه به نحوه درست کردن املت در ملل مختلف مانند: اسپانیا، فرانسه، یونانی، روسیه، مکزیک، هند، چین و ... پرداخته است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: دسترسی کامل به اینترنت در محیط برنامه، توضیح کامل مراحل تهیه به ترتیب، ارائه مواد لازم مورد نیاز و ... اشاره کرد.

 



 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 2.5 مگابایت
 • نسخه: 1.0
 • اجرا در: اندروید 2.1 و بالاتر
 • امتیاز: 

جاوا هم به پشتیبانی از ویندوز XP خاتمه داد

اوراکل به پشتیبانی از جاوا بر روی ویندوز XP پایان داد. در نتیجه، به‌روز رسانی‌های امنیتی سه ماهه که برای پانزدهم جولای برنامه‌ریزی شده‌اند، شامل هیچ ترمیمی برای ویندوز XP نخواهند بود. این شرکت در یک سؤال متداول بر روی سایت جاوای خود تأکید کرده است که اتمام دوره پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP، دلیل اوراکل برای این تصمیم‌گیری است. کاربران می‌توانند همچنان جاوا 7 را با قبول ریسک آن اجرا کنند. جاوا 8 (نسخه اصلی بعدی جاوا) برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت امنیتی دانمارکی Hemidal Security در یادداشتی نوشت که پس از اینکه این به‌روز رسانی‌ها اعمال گردند، دیگر جاوا بر روی ویندوز XP بارگذاری نخواهد شد. به گفته وی، نسخه‌های جدید جاوا عبارتند از 7u65 و 8u11.


مدیر محصول جاوا در اوراکل نوشت:
«همانطور که می‌دانید مایکروسافت دیگر ویندوز XP را پشتیبانی نمی‌کند و به کاربران خود توصیه کرده است که به جهت داشتن محیطی پایدار و امن، به نسخه‌های جدیدتر ویندوز مهاجرت کنند. اوراکل نیز همین توصیه را به کاربران جاوای ویندوز دارد و همچنین توصیه می‌کند که با جدیدترین نسخه امنیتی جاوای 7 و 8 به‌روز باشند. جاوا 8 دارای یک سری مسائل عدم سازگاری با ویندوز XP است، به همین دلیل این جاوا بر روی ویندوز XP پشتیبانی نمی‌شود. البته ما به دنبال راه‌هایی برای حل این مسأله هستیم.
در حال حاضر ما کاربران جاوای ویندوز XP را با به‌روز رسانی آنها به آخرین به‌روز رسانی امنیتی جاوا 7 امن خواهیم کرد. کاربران جاوای نسخه‌های جدیدتر ویندوز می‌توانند بین جاوا 7 و جاوا 8 انتخاب کنند و بر اساس انتخاب خود به‌روز رسانی‌های امنیتی را دریافت کنند.
»

بر اساس این توضیحات مشخص نیست که کاربران ویندوز XP در آینده قادر به استفاده از جاوا باشند یا نه و باید ریسک آن را خود بپذیرند.
منبع: certcc

10 نشانه رایانه‌ای که دچار ویروس شده است + اینفوگرافیک

ویروس نوعی بدافزار است که در اغلب مواقع بدون اطلاع کاربر اجرا شده و تلاش می‌کند خودش را در قالب یک کد اجرایی دیگر کپی‌ کند. وقتی موفق به انجام این کار شد، کد جدید، آلوده نامیده می‌شود. کد آلوده وقتی اجرا شود، به نوبه خود کد دیگری را می‌تواند آلوده کند. این عمل تولید مثل یا کپی‌سازی را ویروس گویند. وقتی رایانه‌ای ویروسی می‌شود از خود نشانه و اثراتی به جای می‌گذارد، نشانه‌هایی که با آنها می‌توانیم بفهمیم سیستم ما ویروسی است یا نه! برخی از این نشانه‌ها را در اینفوگرافیک زیر برایتان آماده کرده‌ایم. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این موارد در رایانه‌های غیر ویروسی نیز ظاهر شوند.

صفحه‌کلید اندروید L‌ را از اینجا روی گوشیتان نصب کنید + دانلود

هفته گذشته بود که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگانش از نسخه جدید سیستم عامل خود با نام اندروید L پرده برداشت، تغییرات اساسی ایجاد شده در اندروید جدید، Material Design نامیده می‌شود که در آن صفحه‌ها چهارگوش‌تر، فونت‌ها باریک‌تر و طراحی مسطح شده است. یکی از بخش‌هایی که شاهد تغییرات ظاهری زیادی در آن بوده‌ایم صفحه کلید اندروید L است. حال اگر شما هم علاقمند به استفاده از صفحه کلید آخرین سیستم عامل گوگل هستید، می‌تواند آن را از لینک زیر دانلود کنید. ناگفته نماند که این کیبرد بر روی اندروید 4.0 و بالاتر قابل نصب بوده و نیازی به روت ندارد.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 18.7 مگابایت
 • نسخه: 3.1.20006
 • اجرا در: اندروید 4.0 و بالاتر
 • امتیاز:

ترفندی برای شناسایی کاربرانی که مخفیانه از سیستمتان استفاده می‌کنند

برای پی بردن به این که چه کسانی وارد حساب کاربری شما در ویندوز شده‌اند مطالب زیر را دنبال کنید.

در ابتدا لازم است پنجره run را به وسیله کلیدهای win+R باز کنید.

سپس عبارت eventvwr.msc را در آن وارد کرده و enter را بزنید.

در پنجره باز شده security را از قسمت windows lag انتخاب کنید.

در پنجره event viewer اطلاعاتی چون منبع، تاریخ، زمان، آی دی رخدادها و طبقه وظایف قابل مشاده است.

سپس audit success را از قسمت key words  پیدا کنید.

حالا شما یک لیست از افرادی که به صورت عادی وارد سیستم شما شده‌اند را دارید.

در سربرگ General به دنبال newId  و ignore system  بگردید.

به انجام این مراحل اطلاعات لازم را در دست دارید.


انتهای پیام/

"ویندوز و اندروید" را با هم ادغام کنید + دانلود

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،BlueStacks یک برنامه فوق العاده می باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود برنامه ها و بازی های اندروید را به راحتی بر روی محیط ویندوز خود اجرا نمایید. 


این برنامه یکی از بهترین برنامه های ممکن برای اجرای بازی ها و نرم افزار های اندروید بر روی محیط ویندوز است.

برای دانلود BlueStacks HD 0.8.11.3116 روی لینک‌های زیر کلیک کنید



هر دو قسمت را دانلود کرده و در یک پوشه قرار دهید و از حالت فشرده خارج کنید.

معرفی تبلت‌های مناسب و ارزان بازار

تا پیش از عرضه تبلت‌های ارزان قیمت به بازار، همگان تبلت را دستگاهی از قوم و خویش‌های همین گران قیمت‌های خوشنام می‌شناختند. اما طی دو سال اخیر در پی بروز اتفاقاتی جدید در بازار، شاهد هستیم که تبلت‌های ارزان قیمت نه تنها در بازار به شدت پرفروش شده‌اند، بلکه چهره کلی بازار تبلت بسیار متفاوت با حدود دو سال و نیم قبل (یعنی قبل از زمان عرضه نمونه‌های ارزان قیمت تبلت به بازار) شده است.

رشد شدید عرضه نمونه‌های ارزان‌قیمت تبلت به بازار، افزایش چشمگیر تنوع در مورد برند، مدل، طرح و حتی ابعاد و قابلیت‌های فنی در کنار حمایت شرکت‌های صاحب نام از این برندهای ناآشنا تا حدود زیادی در رشد بازار این نوع تبلت‌ها موثر بوده است. همچنین رشد این تبلت‌ها در بازار در حدی بوده است که اکنون سهم فروش تبلت‌های ارزان قیمت در بازار به مراتب بالاتر از برندهای شناخته شده نظیر APPLE است. اگر خریدارانی با بودجه کم و متوسط قصد داشته باشند یکی از این وسایل دیجیتال سودمند بخرند، باید با مطالعه و تحقیق و سرانجام دقت بسیار یکی از انواع ارزان قیمت موجود در بازار را انتخاب کنند. در اینجا قصد داریم لیستی از توانمندی و قابلیت های این دسته از تبلت ها را در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید بهترین تبلت  را با ارزان ترین قیمت انتخاب و خریداری کنید.

قیمت جدید تعرفه‌های تلفن همراه اعلام شد + لیست قیمت‌ها

حسن رضوانی گفت: تعرفه قبلی سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در بخش شهری ۴۴۷ ریال، در بین شهری ۷۶۰ ریال و در جابجائی تماس‌های شهری ۵۳۶ ریال و بین شهری ۸۴۹ ریال بود که پس از اجرای مصوبه ۱۸۴ و یکنواخت شدن شبکه ۵۷۰ ریال تعیین شده است. همچنین در سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور نیز همین نرخ‌ها تا سقف ۵۰ درصد بالاتر اعمال می‌شد که هم‌اکنون بصورت یکنواخت ۶۷۰ ریال تعیین شده است.

وی درباره تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور ایرانسل افزود: تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی از مبدا ایرانسل جهت مکالمات سیار به سیار برون شبکه‌ای و یار به تلفن ثابت از دقیقه‌ای ۶۲۵ ریال به دقیقه‌ای ۴۹۹ ریال کاهش یافته است.

رضوانی درباره تعرفه اپراتور رایتل عنوان کرد: نرخ‌های درون شبکه سیم‌کارتهای دائمی از مبداء رایتل از ۵۵۵ ریال به ۴۹۹ ریال و نرخ مکالمات درون شبکه سیم‌کارتهای اعتباری رایتل از ۶۹۵ ریال به ۶۲۰ ریال کاهش یافته است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: ممکن است اپراتورها در شرایط رقابتی، این نرخ‌ها را مجدداً کاهش دهند.

جدول مقایسه‌ای تعرفه اپراتورهای تلفن‌همراه به شرح زیر می‌باشد

٭شهری: ۴۴۷ ، بین شهری: ۷۶۰ ، جابجایی برای تماس های شهری: ۴۴۷ + ۲ پالس :۵۳۶ ریال ، جابجایی برای تماس‌های بین شهری ۷۶۰+ ۲ پالس: ۸۴۹ ریال

* شهری ۶۷۰ ، بین شهری :۱۱۴۰ ، جابجایی برای تماس های شهری ۶۷۰ + ۲ پالس :۷۵۹ ریال ، جابجایی برای تماس‌های بین شهری ۱۱۴۰+ ۲ پالس: ۱۲۲۹ ریال

۱- سیار به سیار درون شبکه‌ای: به مکالماتی گفته می‌شود که مبدا و مقصد درون شبکه یک اپراتور می‌باشند (به عنوان مثال درون شبکه‌ای همراه اول یعنی سیم‌کارت‌های مبدا و مقصد هر دو متعلق به همراه اول باشند)

۲- سیار به سیار برون شبکه‌ای : به مکالماتی گفته می‌شود که مبدا و مقصد از دو اپراتور متفاوت می‌باشند. (به عنوان مثال برون شبکه تلفن همراه یعنی با سیم‌کارت همراه اول به اپراتورهای ایرانسل یا رایتل تماس برقرار شود)

۳- سیار به تلفن ثابت: به مکالماتی گفته می‌شود که مبدا تلفن سیار و مقصد تلفن ثابت باشد.

کلیدهای میانبر READER ویندوز 8

کلیدهای میانبر ابزار READER بصورت زیر معرفی می‌گردد.

F8 برای جابجایی حالت‌های مختلف مطالعه می‌توانید از این کلید استفاده کنید.
CTRL+R چرخش صفحه
CTRL+H انتخاب قسمتی از متن
CTRL++ بزرگ نمایی متن 
CTRL-- کوچک نمایی متن 
CTRL+P چاپ محتویات
CTRL+O بازکردن فایل جدید
CTRL+A انتخاب تمام محتویات 
CTRL+M مشاهده فایل‌های باز شده اخیر

یک خبر خوش برای اندرویدی‌ها

یکی از مدیران گوگل تأیید کرد که نسخه جدید سیستم عامل اندروید فردا و درجریان کنفرانس I/O گوگل رونمایی خواهد شد.


وی گفت که این نسخه جدید همزمان با رونمایی در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند آن را روی دستگاه‌های خود نصب کنند. البته نسخه ای که رونمایی خواهد شد برای توسعه دهندگان این نرم افزار است تا نواقص آن را بر طرف کنند.

شنیده شده که نسخه اصلی در پاییز امسال رونمایی خواهد شد. این اولین نسخه اندروید است که در یک بازه زمانی کم برای دستگاه‌های نکسوس ساخت گوگل و سایر دستگاه‌های اندرویدی منتشر می‌شود.

با لپ تاپ‌های نسل چهارم بیشتر آشنا شوید

  HASWELL اسم چیپ ست هایی است که شرکت intel در سال 2013 به بازار عرضه کرد. این چیپست ها حاصل موفقیت معماری پردازنده های آیوی بریج (Ivy Bridge) اینتل است. این روزها ترکیب و تعبیه کردن قطعاتی با عملکردهای مختلف در قالب یک قطعه واحد سخت افزاری به صورت یک رکن از صنعت تولید نیمه هادی ها درآمده است. اصولا تعبیه قطعات سخت افزاری در درون یکدیگر، ضمن کاستن مصرف برق و قیمت، موجب افزایش کارایی می شود. این گرایش در صنعت تولید قطعات سخت افزاری رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند (smartphone) در تولید پردازنده های سیستم روی تراشه (System-on-a-Chip) یا SoC به صورت مفهومی کامل به خود گرفته است. جدیدترین نوع این پردازنده های سیستم روی تراشه، HASWELL اینتل است. این SoC اولین عضو خانواده سیستم روی تراشه های اینتل است که ریزمعماری آن با فرآیند تولید 22 نانومتری FinFET ساخته شده است. در ساختار آن از یک ترانزیستور چند وجهی (non-planar) استفاده شده که از سه جهت به دور دروازه (gate) پیچیده شده است. با این که ابتدا پردازنده (CPU) آیوی بریج به عنوان اولین عضو خانواده اینتل با معماری 22 نانومتری معرفی شد، با این حال به طور کامل برای فرآیند 22 نانومتری بهینه سازی نشده بود. معماری این CPU به جای طراحی جدید، معماری آب رفته 32 نانومتری پردازنده های سندی بریج (Sandy Bridge) را داشت. خانواده HASWELL در بردارنده یک هسته پردازشی (CPU core) جدید، یک واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) تازه و تغییرات زیادی در سطح سیستم است.

از همه آنها مهم تر، نشان دهنده آغازی از گرایش همگون تر اینتل به سوی سیستم روی تراشه است. خانواده HASWELL مجموعه ای واقعی از قطعات پازلی است که برای تحت سلطه درآوردن بخش های مشخصی از بازارهای مصرف، تدارک دیده شده است. هسته پردازشی HASWELL اینتل نه تنها گامی روبه جلو در کارایی است، بلکه مهم تر از آن، پیشرفت عظیمی در زمینه کاهش مصرف انرژی به حساب می آید. این SoC گزینه ای ماندگار برای رایانه ها فوق پیشرفته بوده و در هماهنگی کامل با پیشروی و توسعه آنهاست. هدف انواع مختلف پردازنده های HASWELL پایین آوردن مصرف برق تا سطح کمتر از ده وات است. حتی ممکن است پیشرفت های بعدی این پردازنده ها باعث شود این پردازنده ها در صرفه جویی از این هم فراتر بروند. فرآیند تولید 22 نانومتری شرط لازم دستیابی به این مهم بوده، اما به تنهایی برای آن کافی نیست. معماری HASWELL چنان کامل از این فناوری پردازش جدید بهره برداری می کند که آیوی بریج هرگز موفق به انجام آن نشده است. کارایی بالا و مصرف پایین از مزایای عالی اینSoC است که در رایانه های PC و تبلت ها به صورت کار سریع تر و زمان دوام شارژ دهی بیشتر باتری معنی می شود.
به نظر می رسد که کارایی نسل جدید با سرعت کلاک مساوی، 5 الی 15 درصد نسبت به آیوی بریجی‌ها یا به عبارت دیگر، نسل سوم خانواده‌ی Core افزایش نشان می‌دهد. مصرف انرژی، افزایش خاصی نداشته و در مجموع عملکرد اینتل در طراحی نسل جدید به نظر راضی‌کننده ‌می‌رسد، حالا ما امروز لیستی از این  نسل از لپ تاپ ها را در اختیار شما قرار داده ایم تا با این مدل ها بیشتر آشنا شوید.


برند (مدل)

قیمت (تومان)

Asus

Asus-Gseries-G750JX-3D-i7-12-1T-3G-Win7

7,490,000

Asus-Nseries-N550JK-i7-8-1T-4G-Touch

4,150,000

Asus-Nseries-N550JK-i7-8-1T-4G-Blu-Win8

4,080,000

Asus-Nseries-N56JR-i7-8-1T-2G


3,510,000


ASUS-Vivobook-S551LB-i7-8-1T-2G-Touch

3,350,000

Asus-Kseries-K550-i7-8-1T-2G-Win8

2,770,000

Asus-Xseries-X550LD-i7-6-1T-2G

2,630,000

Asus-Xseries-X450LD-i7-4-750-2G


2,450,000


Asus-Xseries-X450LD-i7-8-1T-2G

2,540,000

Asus-Xseries-X550LD-i5-6-1T-2G

2,350,000

Asus-Xseries-X450LD-i5-8-1T-2G


2,210,000


Asus-Kseries-K550-i5-6-750-2G-Win8


2,190,000


Asus-Xseries-X550LD-i5-4-750-2G

2,140,000

Asus-Xseries-X550LD-i5-4-750-2G

2,120,000

Asus-Xseries-X450LD-i5-4-750-2G


2,070,000


Asus-Xseries-X550LC-i3-4-750-2G

1,860,000

Asus-Xseries-X552LD-i5-4-500-1G


1,770,000


SONY

SONY-Vaio-SVF-15-N17-CD-i7-12-1T-2G-Win8-Touch

5,150,000

SONY-Vaio-SVF-15-3290-B-Plus-i7-12-1T-2G-Win8-Touch

4,250,000

SONY-Vaio-SVF-15-3290-B-i7-8-1T-2G-Win8-Touch

4,080,000

SONY-Vaio-SVF-15-328-CXB-i7-8-1T-1G-Win8

3,750,000

SONY-Vaio-SVF-15-32-GS-Plus-i7-8-1T-2G-Win8

3,720,000

SONY-Vaio-SVF-15-32-GSG-Puls-i7-4-1T-2G-Win8

3,580,000

SONY-Vaio-SVF-15-21-F4EB-i5-4-750-1G-Win8

2,850,000

APPLE

Apple-MacBookPro-ME294-i7-16-512-2G-MAC

8,190,000

Apple-MacBook-Pro-ME293-i7-8-256-MAC

6,450,000

Apple-MacBook-pro-ME866-i5-8-512-MAC

5,995,000

Apple-MacBook-pro-ME865-i5-8-256-MAC

5,000,000

Apple-MacBook-Pro-ME864-i5-4-128-MAC

4,290,000

Apple-MacBookAir-Series-MD760-i5-4-128-Mac

3,480,000

ACER

Acer-Aspire-V5-571G-i7-8-1T-2G

2,540,000

Acer-Aspire-E1-572-i7-8-1T-2G

2,170,000

Acer-Aspire-E1-572-i5-6-1T-2G

1,840,000

Acer-Aspire-E1-572-i5-4-500-2G

1,770,000

Acer-Aspire-E1-572-i5-4-500-1G

1,595,000

Acer-Aspire-E1-572-i3-4-500-1G

1,430,000

LENOVO

Lenovo-Y510-i7-8-1T-2G

3,080,000

Lenovo-ideapad-Z510-i7-8-1T-2G

2,580,000

Lenovo-Essential-G510-i7-8-1T-4G

2,490,000

Lenovo-ideapad-Z410-i7-8-1T-2G

2,490,000

Lenovo-ideapad-Z510-i7-6-1T-2G

2,455,000

Lenovo-Essential-G510-i7-8-1T-2G

2,190,000

Lenovo-ideapad-Z510-i5-8-1T-2G

2,160,000

Lenovo-Essential-G510-i7-6-1T-2G

2,160,000

Lenovo-ideapad-Z510-i5-6-1T-2G

2,085,000

Lenovo-ideapad-Z510-i5-4-500GB-2G

2,020,000

Lenovo-Essential-G5070-i5-6-1T-2G-Win8

1,900,000

Lenovo-Essential-G510-i5-6-1T-2G

1,860,000

Lenovo-Ideapad-S510P-i5-4-500-2G

1,860,000

Lenovo-Essential-G5070-i5-4-500-2G-Win8

1,820,000

Lenovo-B5400-i5-4-500-1G

1,630,000

Lenovo-Essential-G510-i5-4-500-1G

1,630,000

Lenovo-Essential-G510-i3-4-500-2G

1,570,000

Lenovo-Essential-G510-i3-4-500-1G

1,500,000

Lenovo-Essential-G510-i5-4-500-2G

1,750,000

HP

HP-Pavilion-15n245ee-i7-8-1T-2G

2,510,000

HP-Pavilion-15n246ee-i7-8-1T-2G

2,510,000

HP-Pavilion-15-n240-i5-4-750-2G

1,930,000

HP-Pavilion-15-n240-i5-4-750-2G

1,920,000

DELL

DELL-Inspiron-5537-i7-8-1T-2G-Win8

2,550,000

DELL-Inspiron-5537-i7-8-1T-2G

2,520,000

DELL-Inspiron-5537-i7-4-500-2G

2,190,000

DELL-Inspiron-5537-i5-4-1T-2GB-Win8

2,030,000