WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

جاوا هم به پشتیبانی از ویندوز XP خاتمه داد

اوراکل به پشتیبانی از جاوا بر روی ویندوز XP پایان داد. در نتیجه، به‌روز رسانی‌های امنیتی سه ماهه که برای پانزدهم جولای برنامه‌ریزی شده‌اند، شامل هیچ ترمیمی برای ویندوز XP نخواهند بود. این شرکت در یک سؤال متداول بر روی سایت جاوای خود تأکید کرده است که اتمام دوره پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP، دلیل اوراکل برای این تصمیم‌گیری است. کاربران می‌توانند همچنان جاوا 7 را با قبول ریسک آن اجرا کنند. جاوا 8 (نسخه اصلی بعدی جاوا) برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت امنیتی دانمارکی Hemidal Security در یادداشتی نوشت که پس از اینکه این به‌روز رسانی‌ها اعمال گردند، دیگر جاوا بر روی ویندوز XP بارگذاری نخواهد شد. به گفته وی، نسخه‌های جدید جاوا عبارتند از 7u65 و 8u11.


مدیر محصول جاوا در اوراکل نوشت:
«همانطور که می‌دانید مایکروسافت دیگر ویندوز XP را پشتیبانی نمی‌کند و به کاربران خود توصیه کرده است که به جهت داشتن محیطی پایدار و امن، به نسخه‌های جدیدتر ویندوز مهاجرت کنند. اوراکل نیز همین توصیه را به کاربران جاوای ویندوز دارد و همچنین توصیه می‌کند که با جدیدترین نسخه امنیتی جاوای 7 و 8 به‌روز باشند. جاوا 8 دارای یک سری مسائل عدم سازگاری با ویندوز XP است، به همین دلیل این جاوا بر روی ویندوز XP پشتیبانی نمی‌شود. البته ما به دنبال راه‌هایی برای حل این مسأله هستیم.
در حال حاضر ما کاربران جاوای ویندوز XP را با به‌روز رسانی آنها به آخرین به‌روز رسانی امنیتی جاوا 7 امن خواهیم کرد. کاربران جاوای نسخه‌های جدیدتر ویندوز می‌توانند بین جاوا 7 و جاوا 8 انتخاب کنند و بر اساس انتخاب خود به‌روز رسانی‌های امنیتی را دریافت کنند.
»

بر اساس این توضیحات مشخص نیست که کاربران ویندوز XP در آینده قادر به استفاده از جاوا باشند یا نه و باید ریسک آن را خود بپذیرند.
منبع: certcc

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد