WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

نفوذ هکرها امنیت دستگاه های خودپرداز را تهدید می کند

بعد از اعلام رسمی شرکت مایکروسافت مبنی بر پایان یافتن پشتیبانی فنی از ویندوز XP و ارائه پیشنهادهای تشویقی برای به روز رسانی سیستم عامل مشتریان, هنوز خیلی از خدمات ارائه شده در کشورها بر پایه این سیستم عامل قدیمی صورت می گیرد.

بر خلاف اعتقاد ما تنها پدربزرگمان نیست که از این سیستم عامل استفاده می کند؛ بلکه بر طبق تحقیقات شرکت Symantec, شبکه های بانکی هنوز از این ویندوز بهره می گیرند.


اطلاعات اعلام شده نشان می دهد که 95 درصد از دستگاه های خود پرداز وابسته به این سیستم عامل هستند و با پایان یافتن پشتیبانی در تاریخ اعلام شده (19 فروردین), در معرض خطر ورود هکرها خواهند بود.

مایکروسافت قبلا نسبت به عدم به روز رسانی سیستم ها هشدار داده است و هکرها مشتاقانه منتظر فرا رسیدن 19 فروردین هستند. بدون پشتیبانی مایکروسافت و عدم ارائه بسته های نرم افزاری تکمیلی آسیب پذیری سیستم ها به شدت بالا می رود.

شرکت Symantec اعلام کرده است که هکرها بوسیله تکنیکی جدید می توانند با استفاده از تلفن همراه, دستگاه های خودپرداز را کنترل کنند. آنها با ارسال یک پیامک ساده قادر هستند تا اسکناس های درون دستگاه خودپرداز را خالی کنند.

قبلا هم گفته بودیم که باید دید مایکروسافت واقعا در تاریخ اعلام شده دست از پشتیبانی فنی ویدوز XP بر خواهد داشت یا خیر؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد