WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

شماره معکوس مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از ویندوز XP

ویندوز XP‌ شرکت مایکروسافت که در مهر ماه سال ۱۳۸۰ عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در جهان شد که گفته می‌شود بیش از چهارصد میلیون نسخه از آن در حال استفاده است.

مایکروسافت با انتشار خبری در سایت خود رسما اعلام کرد که ویندوز XP تا تاریخ ۱۹ فروردین ۹۳ پشتیبانی خواهد شد و پس از تاریخ مذکور خرید و فروش و انتشار بسته‌‏های به‌روزرسانی برای این سیستم‏ عامل متوقف خواهد شد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که هنوز از ویندوز XP استفاده می‏‌کنید در روزهای آینده بر روی دسکتاپ خود پیامی مبنی بر پایان پشتیبانی از سیستم‏ عامل XP از جانب مایکروسافت را دریافت خواهید کرد. البته کاربران می‏‌توانند برای عدم نمایش این پیام از جانب مایکروسافت آن را غیرفعال کنند.

همچنین مایکروسافت برنامه رایگانی به نام PCmover در اختیار کاربران این سیستم‏ عامل قرار داده تا کاربران به راحتی اطلاعات کنونی خود را به یکی از سیستم‏ عامل‏‌های جدید این شرکت یعنی ویندوز 7, 8 و یا 8.1 انتقال دهند. این برنامه قابلیت سفارشی کردن اطلاعات منتقل شده از سیستم‏ عامل کنونی را به کاربران می‏‌دهد.

پیشتر از این نیز ادوبی اعلام کرده بود که نسخه بعدی فتوشاپ از ویندوز XP پشتیبانی نخواهد کرد گویا شرکت‌ها کم کم با این یار پایدار قدیمی در حال وداع هستند و از پشتیبانی آن سر باز می‌زنند. دلایلی همچون قدیمی بودن سیستم‌‎های ویندوز XP یا هزینه زیاد برای بهینه‌سازی نرم‌افزارها، موجب این اتفاق شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد