WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

اندروید بهتر است یا ویندوزفون؟


یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب گوشی هوشمند، نوع سیستم‌عامل آن است که باید متناسب با نیازمان باشد و به آن توجه کرد.


  هیچ‌گاه نمی‌توان یک سیستم‌عامل را به صورت قطعی بهترین و یکی را بدتر دانست و بی‌تردید در مقایسه دو سیستم‌عامل این تنها خود سیستم‌عامل نیست که مد نظر است بلکه شاخصه‌های دیگری نیز چون تناسب سیستم‌عامل با سخت‌افزار، انتظارات یک کاربر از گوشی، پشتیبانی شرکت‌های سازنده از سیستم‌عامل و یا تعداد برنامه‌های منتشر شده برای آن نیز دخیل هستند.


سیستم‌عامل آندروید به عنوان محصولی از شرکت گوگل از هسته‌ای بر پایه Linux استفاده می‌کند و همان طور که می‌دانید یک سیستم‌عامل متن‌باز محسوب می‌شود و برنامه‌نویسان با خیال راحت می‌توانند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده و برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های قدرتمند‌، سودمند و کاربردی را برای کاربران این ابزارهای آندرویدی طراحی کنند اما به خاطر زبان برنامه‌نویسی آن یعنی جاوا دچار محدودیت‌هایی نیز هستند که شاید روی کیفیت برنامه‌ها تاثیر گذار باشد.

در این سیستم‌عامل پردازش‌های موازی به صورت حقیقی انجام می‌گیرد که یک مزیت محسوب می‌شود. از طرفی دیگر به خاطر همین متن‌باز بودن خطرات امنیتی بیشتری متوجه دستگاه‌های آندرویدی است و عملیات رمزگذاری روی دستگاه برای حفاظت به طور کامل صورت نمی‌گیرد. همچنین به دلیل ارتباط با محصولات گوگل و همگام‌سازی خودکار و توجه به سابقه این شرکت در رابطه با اطلاعات شخصی کاربران، ایراداتی از این منظر به آن وارد است.

آندروید توانسته خود را با محدوده وسیعی از وسایل وفق دهد که برای آن یک موفقیت محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل در زمینه‌های فیلم، موسیقی، مرورگر، مکان‌یابی، اسناد و مدارک، تشخیص صدا و سرویس‌های ابری به طور کلی از محصولات شرکت گوگل استفاده می‌کند.

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل آندروید از آن شکایت داشتند کندی واسط کاربری این سیستم‌عامل بود اما در نسخه‌های جدید نه تنها این مشکل حل شد بلکه عملکرد اجرای دستورات مختلف نیز بهبود یافته است. این مشکل با استفاده از پروژه‌ای موسوم به کره توسط گوگل حل شد به این ترتیب که با لمس صفحه‌نمایش، CPU زیر بار می‌رود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد