WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

زمان اجرای برنامه ها را تعیین کنید


وقتی در سیستم‌عامل ویندوز مشغول کار هستید، با اجرای ناگهانی برنامه‌ها و یا رخدادها روبه‌رو‌ می‌شویم.


  هنگامی که در هر حال کار با رایانه هستیم نرم‌افزاری عملیات به‌روز رسانی را آغاز می‌کند و یا بررسی امنیتی آنتی‌ویروس آغاز می‌شود تا به وظیفه زمان‌بندی شده خود عمل کند. سیستم‌عامل ویندوز یک سیستم‌عامل عمومی است که برای رفع نیاز کاربران معمولی ساخته شده است.


در واقع لازم نیست که همه کاربران با مسائل فنی به‌طور مستقیم رو‌به‌رو شوند، چرا که برنامه‌ها و سیستم‌عامل به طور پیش‌فرض همه چیز را مدیریت می‌کنند اما اگر می‌خواهید خودتان وقایع رایانه خود را مدیریت کنید، این امکان وجود دارد.

هر واقعه‌ای که به طور زمان‌بندی شده در رایانه اتفاق می‌افتد، از دو منشاء آغاز می‌شود. در اولین راه، برنامه‌هایی که در رایانه مقیم می‌شوند، خودشان وظیفه زمان‌بندی را انجام می‌دهند.

به عنوان مثال آنتی‌ویروس، Adobe PDF Reader، برخی از مرورگرها و تعداد زیادی از برنامه‌های کاربردی دیگر، از طریق یک ماژول کوچک نرم‌افزاری مقیم در رایانه، خود را به‌روز رسانی می‌کنند و یا عملیات زمان‌بندی را انجام می‌دهند.

برای مدیریت این عملیات، معمولا واسط‌های نرم‌افزاری در منوهای این نرم‌افزارها وجود دارد اما اگر سازنده این برنامه‌ها نخواسته باشد این واسط‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد، به سادگی می‌توانید با وارد کردن عبارت MSconfig در پنجره Run برنامه‌های مقیم به درد نخور را از بین سرویس‌های موجود در رایانه حذف کنید و یا در ویندوز 8 با مراجعه به سربرگ StartUp در Task Manager برنامه‌های مقیم را متوقف نمایید.

دسته دوم عملیات زمان‌بندی را به سیستم‌عامل می‌سپارند. این برنامه‌ها اجرای یک فایل اجرایی را در واسط Task Scheduler تنظیم می‌کنند. این واسط تعیین می‌کند چه برنامه‌هایی در چه زمان‌هایی اجرا شوند.

در این صورت حتی اگر برنامه در رایانه مقیم نباشد و کاملا فایل‌های اجرایی را خارج کرده باشید، باز هم سیستم‌عامل بر طبق زمان‌بندی، برنامه مورد نظر را اجرا کرده و فعالیت مورد نظر برنامه را انجام می‌دهد.

این اتفاق می‌تواند در حین انجام یک بازی، یا یک کار پر پردازش انجام شود و به طور ناگهانی روال کار شما را با مشکل رو‌به‌رو کند. پس اگر با این چنین مشکلی رو‌به‌رو هستید با تایپ عبارت Task Scheduler در منوی Start، برنامه‌های مزاحم را در این واسط انتخاب کرده و آن‌ها را Disable نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد