WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

جلسه ی نهم آموزش مقدماتی VB.net؛ متغیرهای رشته ای و ترکیبی و نحوه تعریف آنها

اگر بخواهید مقادیر غیر عددی مثل ستون و کاراکترها را ذخیره کنید می توانید متغیرهای خود را از نوع داده ی رشته ای تعریف کنید.   شما می توانید از متغیرهای رشته ای برای ذخیره سازی نام و نام خانوادگی اشخاص نام شهر آدرس یک محل و … استفاده کنید.


این نوع متغیر دارای 2 گونه است.
1- متغیر رشته ای با طول ثابت از توانایی ذخیره سازی داده های رشته ای با توجه به تعداد کارکترهای تعیین شده را دارد و نحوه ی تعریف آن به شکل زیر است.

as string*n  نام متغیر رشته ای Dim  n عدد صحیح و مثبتی است که تعداد کاراکترها را در متغیر رشته ای تعیین می کند مثالا: برای ذخیره سازی نام افراد با حداکثر 25 طول نام و 25 کاراکتر می توانید از دستور زیر استفاده کنید.

Dim strname As stning*25

2- متغیر رشته ای با طول متغیر: توانایی نگهداری یک تا 2 میلیارد کاراکتر را دارد و در زمان ذخیره سازی اطلاعات فضای لازم را با توجه به طول رشته در اختیار متغیر قرار می دهد و برای تعریف آن می توانید از الگوی زیر استفاده کنید.
Dim As string

به عنوان مثال برای ذخیره سازی اسامی افراد که حداکثر طول نام آنها مشخص نیست از دستور زیر استفاده می شود:

Dim strname As stning

2-متغیرهای ترکیبی یا Variant
اگر به متغیری احتیاج دارید که نوع داده هایی که در آن ذخیره می شوند قابل پیش بینی نیست و انواع متفاوتی را در بر می گیرد از این نوع متغیر استفاده کند این نوع متغیر تمام انواع داده های قبلی را در بر می گیرد و می تواند مقادیر عددی رشته ای منطقی و تاریخی را بدون آنکه نیازی به تبدیل آنها باشد در خود جای دهد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورتیکه نوع یک متغیر تعیین نشود و نوع متغییر به طور خودکار از نوع Variant در نظر گرفته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد