WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

آموزش ساخت برنامه‌ای ساده برای یادآوری استراحت

حتما راجع به مضرات زیاد پشت کامپیوتر نشستن مطالبی خوانده‌اید؛ از خستگی چشم گرفته تا آسیب‌ به کمر و ستون مهره‌ها. با اندکی جستجو در وب می‌توان نرم‌افزارهای رایگانی را پیدا کرد که به عنوان یک تایمر معکوس عمل می‌کنند. به این صورت که در بازه‌های زمانی مشخص (مثلا هر یک ربع یکبار) به شما هشدار می‌دهند که باید بلند شوید و اندکی استراحت کنید. اما هیچ چیز لذت ساخته خود آدم را ندارد. پس ما نیز در این آموزش تلاش می‌کنیم تا به آسانی هر چه تمام، نرم‌افزار (یا بهتر بگویم اپلیکیشن) کوچک خودمان را بنویسیم. اینطوری شاید رغبت‌مان به بلند شدن و استراحت کردن نیز دوچندان شود.

 
 مرحله ۱ :: کدنویسی نرم‌افزار نوت‌پد را باز کرده و کدهای زیر را در آن تایپ نمایید: 


کار کدنویسی را به زبان VBScript انجام دادیم. خط ۱: یک حلقه از دستورات ایجاد کن (do) خط ۲: 1800000 میلی‌ثانیه (برابر ۳۰ دقیقه) صبر کن خط ۳: پیغام «پاشو وقت استراحته» را نمایش بده. عدد ۶۴ نوع پیغام را مشخص می‌کند. شماره‌ی انواع پیغام‌ها را در W3Schools ببینید. خط ۴: این حلقه را تکرار کن (loop) مقادیر زمان، پیغام و عنوان را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید.


do


wscript.sleep 1800000


x=msgbox("64","pasho vaght e esterahate","It's rest time")


loop



 مرحله ۲ :: ذخیره‌ فایل 



گزینه‌ی File > Save را انتخاب کنید (یا Ctrl+S را بفشارید) نامی انتخاب و در آخر پسوند .vbs را تایپ کنید. مثال: example.vbs فایل را در محل مناسب ذخیره کنید. با کلیک روی فایل ذخیره شده، نرم‌افزار شروع به کار خواهد کرد. مرحله ۳ :: تغییر آیکون تا به اینجا کار اصلی به پایان رسیده. برای تغییر آیکون فایل ساخته شده از حالت پیشفرض روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Create shortcut را انتخاب کنید: 


با راست کلیک روی Shortcut ساخته شده و انتخاب گزینه‌ی Properties، وارد زبانه Shortcut شده و روی Change Icon کلیک کنید: 



دقت شود که تنها قادر به اسفاده از فرمت .ico هستید. مرحله ۴ :: ایجاد Autorun اگر دوست دارید به محظ بالا آمدن ویندوز برنامه شروع به کار کند، کافی‌ست آیکون آن را به پوشه Startup بکشید. (Start > All Programs > Startup) 


خروج از برنامه اجرای این برنامه به صورت مخفی صورت می‌گیرد و بنابراین پنجره‌ای برای بستن آن وجود ندارد. برای خروج از آن، کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+Delete را فشار داده، گزینه Start Task Manager را انتخاب کنید. در پنجره باز شده وارد زبانه Processes شوید. wscript.exe را پیدا و روی End Process کلیک کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
ali 1392/10/24 ساعت 22:10 http://www.H-pack.xzn.ir

دانــلـــود نــــرم افــزار هـــــک

دوستان این هم سایت نرم افزار هک که دنبالش بودن بعضی از دوستان

http://www.H-pack.xzn.ir

w3schools.com
آموزش HTML,...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد