WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

بررسی سیستم عامل IOS 7

   بیست و یکم خرداد، هفتمین نسخه از سیستم عامل همراه ios معرفی شد. به طور خلاصه می شود گفت در iOS 7، همه چیز از ظاهر تا باطن تغییر کرده است.

البته مهمترین تغییری که در نگاه اول می شود متوجه آن شد، آیکون‌های جدید، کنار طرح رنگی داینامیک هست که جایگزین رابط کاربری قبلی هست ios شده است. فونت نسخه ی جدید هم، نسبت به گذشته ساده تر و براق تر شده است. در واقع می شود گفت که تعداد رنگای استفاده شده در این رابط کاربری بیشتر شده است.


تقریبا همه ی برنامه‌های پیش نصب این نسخه با ظاهری جدید عرضه شده اند که این شامل برنامه‌های ارسال پیامک، تقویم و حتی برنامه‌های خود گوشی هم می شود.

کوشی ان 9 با سیستم عامل میگو یادتان هست؟

ios7 این امکان را داده تا از گوشی با یک دست را برای کاربران راحت تر کند، مثلا با کشیدن انگشتتان از سمت چپ به سمت راست صفحه، هر جا که باشید به منوی قبلی که آنجا بودید، بر می گردید. مثل رابط کاربری گوشی ان 9. البته میگو همان سال قبل فراموش شد.

پوشه‌ها هم نسبت به قبل خیلی کارا تر شده هستند و می توانید صفحه‌ها و برنامه‌های متفاوت را به راحتی دسته بندی کنید. با کشیدن آیکون برنامه‌ها و رها کردن آن ها روی یکدیگر می توانید یک پوشه ی جدید بسازید.

در iOS7، مرکز اعلان یا همان نوتیفیکیشن گوشی کاملا تغییر کرده و حتی وقتی صفحه ی نمایش هم قفل باشد، می شود به آنجا دسترسی داشت. علاوه بر این تغییرات ظاهری در نسخه ی جدید iOS، قابلیت‌هایی مثل مرکز کنترل، برای دسترسی سریع به تنظیمات حالت هواپیما، وای فای، بلوتوث، تنظیم مقدار نور صفحه نمایش هم در آن در نظر گرفته شده است.



در این نسخه قابلیت مولتی تسکینگ یا همان اجرای چندین برنامه ی همزمان هم خیلی بهتر شده و امکان اجرای همزمان برنامه‌ها با کمترین تاثیر در میزان مصرف باتری فراهم شده است.

iOS7 طوری هوشمند شده که با بررسی نوع استفاده کاربر از گوشی و تعیین برنامه‌های پرمصرف و میزان استفاده از آن ها، دوره های کاری معینی برای برنامه هایی که بیشتر استفاده می ‌شوند، را مشخص می کند.

در iOS7 شاهد بهبود جابجایی بین برنامه‌ها هستیم که این بار در حالت تمام صفحه انجام می شود تا کاربر پیش نمایش بهتری از برنامه‌های باز و در حال اجرا را ببیند. مرورگر سافاری سیستم عامل هم به روز رسانی شده به طوری که امکان جستجوی صفحه های مورد علاقه و بازکردن آن ها به طور همزمان، در چند تَب فراهم شده و دیگر خبری از محدودیت بازکردن ۸ تب به طور همزمان وجود ندارد.



یک قابلیت جدید برای به اشتراک گذاری اطلاعات، به اسم ایر دراپ (AirDrop) به این نسخه هم اضافه شده است.

می شود گفت اشتراک گذاری تصاویر، در این سیستم عامل، کارآمدتر و آسان تر شده است. با استفاده از این قابلیت می توانید تنها با یک ضربه روی گزینه ی مورد نظر، تصاویرتان را از راه وای فای به دوستانتان بفرستید. این در واقع جواب آی فون به استفاده گوشی‌های هوشمند دیگر هست که از NFC برای جابجا کردن فایل‌ها استفاده می کنند. البته غیر از این فناوری در این نسخه روی اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای گرفته شده از راه سرویس ابری آی کلود هم تمرکز شده هست.



در این نسخه شاهد تغییراتی در رابط کاربری دوربین گوشی هم هستیم و بخش تنظیمات دوربین و عکس برداری هم به کل تغییر کرده! در رابط کاربری جدید iOS 7 می توانید موقع عکس برداری، یکی از افکت های دوربین را با کشیدن از گوشه صفحه ی نمایش انتخاب کنید. افکت های مخصوص برنامه ی اینستاگرام هم به این نسخه اضافه شده است.



همچنین در iOS 7، منشی صوتی یا همان سیری هم تغییر کرده است. در این نسخه علاوه بر تغییر در رابط کاربری، یک شخصیت مجازی مرد هم به تنها شخصیت زنِ سیری اضافه شده است. صدای در نظر گرفته شده می تواند به زبان‌های فرانسوی و آلمانی با لهجه ای کاملا مسلط صحبت کند و البته وعده اضافه شدن زبان‌های دیگر هم به این مجموعه داده شده است. ظاهرا دستیار شخصی شما در iOS7‌ قادر هست که به سوالات بیشتری از شما جواب بدهد و همین طور که می دانید با استفاده از این دستیار می شود در موتور جستجوگر بینگ یا حتی ویکی پدیا هم جستجو کرد. قابلیت های سیری فقط به این ها محدود نمی شود و شما می توانید با دستور صوتی، بلوتوث و افزایش روشنایی صفحه نمایش هم، کنترل کنید تا با فرمان شما به طور خودکار بلوتوث دستگاه روشن شده، یا مقدار روشنایی صفحه نمایش زیاد شود.



با وجود تمامی این تغییرات، عرضه نسخه ی جدید، برای همه ی کاربرای iOS خبر خوشحال کننده‌ای نبود. چون همه ی دستگاه های شرکت سازنده از این سیستم عامل پشتیبانی نمی کنند.

طبق اخبار اعلام شده از طرف این شرکت ، iOS 7 روی آیفون 4 و نسخه‌های بعد از آن و همچنین آی پد 2 و نسخه‌های بعدی و نسل پنجم آی پد تاچ قابل نصب است.

بد نیست بدانید که با وجود پشتیبانی این دستگاه‌ها، اما همچنان تمامی قابلیت‌های iOS 7 روی دستگاه‌های گفته شده قابل استفاده نیست. مثلا در قسمت دوربین، فرمت جدید عکس‌های مربعی و استفاده از کشیدن دست برای گرفتن عکس، روی آی پد 2 قابل استفاده نیست و افکت های عکاسی هم فقط برای آیفون 5 و نسل پنجم آی پاد تاچ قابل استفاد هست.


البته یادتان باشد که این نسخه از سیستم عامل فقط رونمایی شده و هنوز به صورت رسمی عرضه نشده و تنها نسخه ی ویژه توسعه دهندگان آن موجود هست، که نقص هم دارد. پس اگه می خواهید از iOS 7 روی دستگاه تان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا عرضه نسخه ی رسمی آن که پاییز هست منتظر بمانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد