WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

جلسه چهل و پنجم آموزش Exel 2007؛آنچه که باید درباره نمودارها بدانید!

  شما می توانید نمودارهای خود را در داخل کاربرگ ها و یا داخل زبانه نمودار درج کنید. اگر نمودار خود را در داخل کار برگ درج کنید می توانید آن را در کنار سایر عناصر کار برگ مرتب کنید و از ترکیب آنها برای نمایش و چاپ استفاده کنید. همانطور که هر کار برگ یک زبانه است زبانه های خاص هم وجود دارند که حاوی کار برگ نیستند و فقط یک نمودار در آنها قرار دارد. البته از این زبانه کمتر استفاده می شود.

اطلاعات مورد نیاز نمودار؟

همانطور که می دانید هر نمودار به انواعی از اطلاعات دارد برای رسم نمودار می توانید ابتدا محدوده ی اطلاعات را انتخاب کنید و بعد نمودار را بسازید یا می توانید بر عکس عمل کنید یعنی ابتدا یک نمودار خالی بسازید و بعد از انواع اطلاعات را به آن معرفی کنید.البته روش اول سریعتر و ساده تر و روش دوم پیشرفته تر است.

به خاطر داشته باشید نوع اطلاعاتی که برای رسم نمودارهای مختلف به کار می رود یکسان نیست ولی بسیاری از نمودارها از نظر امکانات مورد نیازشان شبیه یکدیگر هستند.

رسم نمودار:

برای رسم نمودار ابتدا محدوده ی جدول را انتخاب کنید. می توانید علاوه بر مقادیر عنوان ها را هم انتخاب کنید پس از آن به زبانه Insert رفته در این زبانه قسمتی به نام Charts وجود دارد کافیست آن را انتخاب کنید حالا انواع نمودارها که به هفت گروه تقسیم شده اند به شما نمایش داده می شود. هر دسته یک آیکن دارد که اگر روی آن کلیک کنید انواع نمودارهای زیر مجموعه ی آن نمایش داده می شود. روی نمودار مناسب کلیک کنید تا درج شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد