WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

جلسه بیست و پنجم آموزش شبکه؛اولین شبکه رایانه ای من

  در این بخش به ترتیب به مباحثی چون نصب و راه اندازی مسیریاب و access point بی سیم، تنظیمات نرم افزاری آن و تنظیمات (client) خواهیم پرداخت. 


نکات مهم در خصوص مکان نصب به این صورت می باشد. 

1. قرار دادن access point در مکان نامناسب باعث پایین بودن سرعت شبکه و قطعی های مکرر می شود. 

2.هیچ وقت به یک جای خاص اکتفا نکنید سعی کنید جاهای مختلف را امتحان کنید و قدرت سیگنال شبکه را بسنجید. 

3.در نظر داشته باشید که رایانه های که دور هستند نسبت به access point از کیفیت سیگنال و پهنای باند کمتری برخوردار هستند. 

4. بهترین مکان قرارگیری access point جایی است که در موقعیتی مرکزی نسبت به رایانه ها و دستگاه های متصل به شبکه قرار داشته باشد. 

5.تاجایی که امکان دارد از موانع فیزیکی دور کنید هر مانعی برای راه خط دید شبکه باعث افت سیگنال می شود. دیوارهای آجری و گچی بیشترین میزان افت سیگنال را بوجود می آورند و مبلمان نیز بی تأثیر نیست، چون موانع فیزیکی اغلب در بخش پایین و نزدیک به کف اتاق می باشد بیشتر افراد ترجیح می دهند access point را نزدیک به سقف نصب کنند. 

6.از سطوح صیقلی نظیر آینه، پنجره، کابینت ها و فایل های فلزی دوری کنید چون این سطوح به دلیل ماهیت بازتابنده خود محدوده و راندمان سیگنال شبکه بی سیم را پایین می آورد. 

7. access point یا همراه مسیریاب را حداقل یک متر دورتر از وسایل دیگر که سینگنال های بی سیم ارسال می کنند قرار دهید این دستگاه های بی سیم ارسال می کنند قرار دهیم این دستگاه ها عبارتند: از مایکروویو ها، تلفن های بی سیم و برخی دستگاه های اتوماسیون منزل. 

8.از قرار دادن مسیریاب در مجاورت وسایل الکتریکی نظیر پنکه، سایر موتورها و لامپ های فلورسنت(نظیر لامپ های مهتابی) خودداری کنید. 

درصورتی که به دلایل متعدد باز هم کیفیت سیگنال خوبی دریافت نکردید ممکن است نیازمند یک access point دیگر جهت اشتباه به عنوان تقویت کننده یا repesater  باشید. 

در جلسه بعد با تنظیمات مسیر یاب بی سیم و access point آشنا خواهید شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد