WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

جلسه بیست و سوم آموزش شبکه؛اولین شبکه رایانه‌ای من2

   نصب کارت‌های شبکه کابلی و بی سیم با اینکه تفاوت در ظاهر فیزیکی آنها کاری مشابه است ولی تنها تنظیمات نرم افزاری آنها وجه تمایز عمده این دو محصول به شمار می‌آید.

برای نصب کارت‌های شبکه کابلی و بی سیم آنها را به دستگاه‌های ورودی که در رایانه‌های رومیزی که همان pci می‌باشد به صورت عمودی فشار می‌دهیم تا کارت شبکه درون دستگاه قرار گیرد. در پایان باید پیچ ضامن آن ار بر روی کیس رایانه ببندیم. البته امروزه تمام مادربردهای که در بازار می‌باشند دارای کارت شبکه اترنت (کابلی) مجهز می‌باشند. نصب درایوهای کارت شبکه معمولا کار ساده است چون در اکثر مدل‌ها این درایورها به صورت یک فایل اجرایی هستند و با قرار دادن cd درون درایو به صورت اتوماتیک نصب می‌شوند.

البته باید بگوییم که جدیدترین نسخه ویندوز (ویندوز 7) کارت شبکه شما را به محض نصب و روشن نمودن سیستم شناسایی می‌کند و درایو مورد نیاز که از پیش در اختیار داشته را نصب می‌کند.

برای کارت شبکه رایانه‌های نوت بوک (لپ تاپ) باید بگوییم که آسان تر است چون در رایانه‌های نوت بوک هر دو کارت شبکه کابل و بی سیم به صورت نصب بر روی سیستم ارائه می‌شوند، تقریبا باید تنها کاری که در لپ تاپ انجام دهیم تنظیم نرم افزاری کارت شبک است اما قبل از تنظیمات نرم افزاری شبکه باید خود شبکه را ایجاد کنیم.

در جلسه بعد با تغییر نام رایانه و کار گروه آشنا خواهیم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد