WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

Windows مهمان همیشگی اندروید می شود!

در صورتی که شما از جمله کاربران سیستم‌عامل اندروید هستید که نیاز به اجرای برنامه‌ ویندوزی خاصی بر روی گوشی یا تبلت خود دارید مطمئنا از شنیدن خبر عرضه Cross Over برای سیستم‌عامل اندروید تا پایان سال جاری میلادی خوشحال خواهید شد.
این خبر بدین معناست برخی دستگاه‌های اندرویدی قادر به اجرای نسخه‌ کامل برنامه‌های ویندوزی خواهند بود. سال‌های سال است که کاربران لینوکس و مک که نیاز به اجرای برنامه‌های ویندوزی ویژه‌ای برای سیستم‌عامل خود دارند از برنامه Cross Over به عنوان شبیه‌ساز محیط ویندوزی بهره می‌برند.


Windows مهمان همیشگی اندروید می شود!



متاسفانه این برنامه تنها بر روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی تولیدی اینتل قابل استفاده بوده که همین امر تعداد دستگاه‌های اندرویدی سازگار را محدود خواهد کرد.
تعداد زیادی از دستگاه‌های اندرویدی از پردازنده‌های ARM بهره می‌برند و همین امر اجرای کدهای ۳۲ بیتی را عملا غیرممکن می‌سازد. اجرای برنامه‌های ویندوزی بر روی یک ماشین مجازی نیز عملا روشی با سرعت‌پایین‌تر در مقایسه با قابلیت کراس اور است.

Windows مهمان همیشگی اندروید می شود!

مدنظر داشته باشید که حتی در صورتی که از دستگاهی مانند ایسوس زن‌فون ۲ با پردازنده اینتل بهره می‌برید این بدان‌معنا نیست که دستگاه شما در حال حاضر قادر به اجرای برنامه‌های ویندوزی خواهد بود. خوشبختانه تعداد زیادی از برنامه‌های ضروری ویندوزی سازگاری خوبی با این پلتفرم داشته و با مراجعه به این لیست می‌توانید عناوین کامل برنامه‌های یادشده را مشاهده کنید.

یکی از مواردی که البته ممکن است نقطه ضعف بالقوه باشد آن است که اکثر برنامه‌های ویندوزی برای استفاده در دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی آنچنان که باید و شاید بهینه نشده‌اند و این مسئله‌ای است که در حال حاضر نیز افرادی که از تبلت‌های ویندوزی بهره می‌برند با آن آشنایی کامل دارند. با این اوصاف اجرای برنامه‌هایی مانند Ableton Live بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی یا تبلت‌ها قابلیتی جالب و کاربردی خواهد بود. این مسئله با تلاش توسعه‌دهندگان مشهور در توسعه و ایجاد برنامه‌هایی که به موشواره و صفحه‌کلید نیاز ندارند بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد