WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا
WORLD IT

WORLD IT

اخبار تازه های فناوری و ترفند های مخفی و... در اینجا

درآمد 48 تریلیون دلاری صنعت‌ جهانی IT در طی سال 2015

مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی‌های خود برای درآمد کلی بازار جهانی IT در سال 2015 را تغییر داد و اعلام کرد مجموع پول‌های پرداخت شده در این صنعت طی سال جاری میلادی با کاهش قابل ملاحظه نسبت به سال قبل 48 تریلیون دلار خواهد بود.

  گفته شده است که افزایش ارزش پولی دلار آمریکا در مقابل بسیاری از پول‌های رایج جهان بیشترین تاثیر را طی یک سال آینده در این زمینه برجا می‌گذارد.گارتنر با کاهش رقم پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد که درآمد کلی صنعت IT جهان طی سال 2015 میلادی نسبت به سال قبل رشد 1.3 درصدی را تجربه می‌کند که این رقم از رشد2.4 درصدی که پیش‌تر تعیین شده بود کمتر است.بر این اساس، در حالی که سال گذشته بخش تولید مراکز داده در مجموع موفق شده بود 3.71 تریلیون دلار درآمد کسب کند، این رقم پایان سال جاری به 3.66 تریلیون دلار می‌رسد.


«دیوید لاولاک» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «ما از این اتفاق به عنوان یک سقوط بزرگ یاد نمی‌کنیم. این هم یک جریان برای صنعت IT است. رشد سریع ارزش دلار آمریکا در ماه‌های گذشته بیشترین تاثیر را در این زمینه برجا گذاشت و همچنان این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.»
لاولاک همچنین توضیح داد که اگر تغییرات نرخ ارز را در نظر نگیریم، رشد درآمدهای صنعت جهانی IT طی سال 2015 نسبت به سال قبل از آن 3.1 درصد خواهد بود.بر اساس این گزارش، بخش تولید دستگاه‌های الکترونیکی امسال 685 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند که نسبت به سال قبل کاهش 1.2 درصدی را نشان می‌دهد.

برای بخش سیستم‌ها و مراکز داده امسال 142 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود که این رقم گویای رشد 0.4 درصدی در این زمینه است.همچنین، درآمد جهانی بازار نرم افزارهای سازمانی امسال با رشد 2.3 درصدی به 320 میلیارد دلار می‌رسد و بخش خدمات IT با رشد 0.7 درصدی درآمدی بالغ بر 942 میلیارد دلار را تجربه می‌کند.

 

 منبع:Gartner via itna

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد